• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Najje79

7879: stor kram till dig! Jag tappar humöret hundrafemtielva ggr om dagen, ibland kan jag svälja det ibland blir jag arg. Så är det, det blir barnen på oss också.
    Och så håller jag helt med om det Sunseed skriver!!!

Sunseed: jag sitter här och blir heligt förbannad!!! Tänk om inte lungläkaren hade ringt!?! Alltså, de ska svara på alla dina frågor och de ska sätta in resurser NU!!! Hur fan kan de sätta detta på dig och ditt psyke? Självklart ska du ha nya Aurorasamtal, du ska absolut komma in direkt när du känner att det är på gång (och det SKA stå i din journal på förlossningen så ingen kan neka dig när du ringer) och de ska börja delge dig all information NU!!! Du ska inte behöva sitta hemma och oroa dig för ditt barn och dig själv.
    Bra att din sambo är med imorgon, det hjälper att vara två, och ge er inte!
    Massor av kramar, du är så stark och duktig!

• 7879

Sunseed: ja herregud så dåligt de tar hand om dig, verkar helt otroligt att de inte pratar oc berättar vad de rekommenderar och varför och hur proppen samt det blodförtunnande påverkar förlossningen. Tycker att du ska ta med dig allt du skrivit här och ta upp imorgon. Hoppas du får bra bemötande. Förstår om du blir deprimerad! Inte klokt, skäms för sjukvården!

• 7879

Tack för er empati! Blir bara så arg på mig själv. Sunseed bra positiv förstärkelse du gav, mycket tänkvärt att få visa olika känslor!

• Kelsson1

Sunseed: Helt otroligt att du blir behandlad på det viset! Trodde att du fick den information du behöver när du går på spec mvc och allt. Skriv ut det du skrev till oss och ta med o lämna till ALLA! Så väl formulerat och förtjänar att få rätt svar utan att behöva kräva det. Stor Kram o hoppas att besöket för något gott med sig!

• Sunseed

Gulle er vad jag tycker om er. Allihopa! Hjärta
    Sambon har skrivit ut inlägget så jag tar det med mig, plus A4-listan. 

7879: Jag är säker på att du är en alldeles fantastisk mamma. 

• Gloxi

Sunseed, det är ju inte klokt att de lämnar vind för våg! Kräv svar imorgon. Säg till din sambo att han får hjälpa dig (ifall han inte brukar göra det självmant). Det är jätteviktigt att du får klara besked. Allt kan man inte förutse (det rusade in typ 10 pers efter min förlossning.. Inget som man kunde veta innan), men mycket.

• 7879

Sunseed, tack! Hoppas det gick bra idag! Miss Cat: hur går flytten? Fick tyvärr sjuka barn och man i helgen så passade inte med träff, men tar gärna en annan helg.

• Sunseed

Törs knappt säga det men jag är inlagd igen på nya utredningar för lungorna. Men liten mår superduperfint och har fått mvg på alla undersökningar idag. Även jag är jättelättad för jag har fått prata av mig rejält med en läkare. Så en massa stenar har fallit från mina axlar.

Positivt i allt elände som händer med mina lungor är att livmodertappen är 5 cm så ingen förlossning på G. Moderkakan har flyttat på sig ännu mer och jag har perfekta flöden i navelsträngen. Liten övar lungorna för fullt (en sak dom tittar extra på som tyder på hur barnet mår) och han var så livlig i magen att hon hade svårt att få till flödeskontrollen. Hon nämnde också att jag inte ska ta på mig något vad gäller hans litenhet i växten. Här har dom upplevt att många IVF-barn är väldigt små, därför har dom alltid extra TUL på IVF-are. 

Något fint läkaren sa som fick mig att fälla några tårar var dessa ord på ett ungefär:
    "Du ska veta att vi lägger in allt extra och lite till på det här. Vi tar stor hänsyn till att det har tagit tid för dig att komma till punkten att äntligen bli gravid och att din ålder gör att du kanske inte har så många chanser. Vi lämnar verkligen inget åt slumpen varken nu eller på förlossningen. Vi vet att det här barnet är så efterlängtat".

Inte för att jag tror att dom struntar i icke-IVF:are, men dom tänker nog en gång extra vad gäller allting så att inget ska gå fel nu. 
    Så idag är det idel solsken. Solig 
  • Sunseed

Ps. Jag fick också bekräftat att det är bra om jag hör av mig när värkarbetet börjar så att jag åtminstone kan komma in och göra kontroller av bebis. Sedan är det upp till mig om jag vill vara kvar och köra hela latensfasen här eller om jag vill åka hem emellan. Men extra kontroller vill dom gärna ha. 

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011