• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Aurora1979

Sunseed: Samma erfarenhet här att man glukos vid stick på sjukhuset men inte hos BVC. Nu har det iofs för våran del varit "enkla" stick hos BVC medans det varit trixigare stick i form av blodprov osv på sjukhuset för vår del i alla fall.

• Sunseed
    Aurora1979 skrev 2013-08-01 19:15:27 följande:
    Sunseed: Samma erfarenhet här att man glukos vid stick på sjukhuset men inte hos BVC. Nu har det iofs för våran del varit "enkla" stick hos BVC medans det varit trixigare stick i form av blodprov osv på sjukhuset för vår del i alla fall.
    Usch. Jag tyckte nog att sprutorna igår var bra mycket värre än mkt av det han gick igenom i Uppsala. Kanske mest för att jag vet hur förbaskat ont det gör med sprutor i låren. Jag själv kör ju Fragmin morgon och kväll sedan i februari och där nyper jag upp skinnet och trycker in försiktigt i magen, då känns det knappt. Men sköterskorna stod ju och måttade och högg in sprutorna i låren på honom. Jag förstår att han skrek. Skäms
  • Aurora1979

För oss var det nog värre på sjukhuset. :/ Speciellt andra gången han låg inne och var 10 månader och han fick panik när vi var totalt 5(!!) personer som fick hålla fast honom för att lyckas sätta en nål så att han kunde få sitt dropp. Både jag och maken grät under tiden vi höll fast honom..., *ryser bara jag tänker på det*

• Sunseed
    Aurora1979 skrev 2013-08-01 20:43:10 följande:
    För oss var det nog värre på sjukhuset. :/ Speciellt andra gången han låg inne och var 10 månader och han fick panik när vi var totalt 5(!!) personer som fick hålla fast honom för att lyckas sätta en nål så att han kunde få sitt dropp. Både jag och maken grät under tiden vi höll fast honom..., *ryser bara jag tänker på det*
    Fy vad hemskt. Hjärta Jag förstår att det måste ha varit hur jobbigt som helst. Man slits ju itu när de är så ledsna.
    Hampus var såpass medtagen när han låg inne att han inte protesterade så mycket så jag slapp se paniken. Han slurpade glukos och var ganska lugn.  
  • Kelsson1

Sunseed: Jenni fick också sockerlösning på sjukhuset men inte hos BVC. Vad duktig du var som hade fixat eget med dig , vi borde också ha tänkt på det när Jenni var mindre.

• Aurora1979

Sunseed: Han var konstigt nog piggare än han borde varit med tanke på hur uttorkad han var. Läkaren var väldigt förvånad över provresultaten eftersom hon undersökte honom när han var glad och pigg. ;) Skönt att det gick bra ändå så ni slapp må ännu sämre genom att behöva se/och höra paniken. Tror hans upplevelse hänger kvar för han blir lika tokrädd när vi tog blodprov härom veckan. :/  

• Sunseed
    Kelsson1 skrev 2013-08-01 21:29:37 följande:
    Sunseed: Jenni fick också sockerlösning på sjukhuset men inte hos BVC. Vad duktig du var som hade fixat eget med dig , vi borde också ha tänkt på det när Jenni var mindre.
    Tack. Glad 

• Sunseed
    Aurora1979 skrev 2013-08-01 21:42:57 följande:
    Sunseed: Han var konstigt nog piggare än han borde varit med tanke på hur uttorkad han var. Läkaren var väldigt förvånad över provresultaten eftersom hon undersökte honom när han var glad och pigg. ;) Skönt att det gick bra ändå så ni slapp må ännu sämre genom att behöva se/och höra paniken. Tror hans upplevelse hänger kvar för han blir lika tokrädd när vi tog blodprov härom veckan. :/  
    Fy. Man blir ledsen som mamma när dom små får ont. Man kan ju inte förklara varför och resonera om det.
    Jag tänkte som du, att det känns som att Hampus upplevelse i Uppsala hänger kvar, för så hysteriskt ledsen han blev vid sprutan har han aldrig blivit. Han gallskrek jättelänge. Gråter 
  • MissCat

Hej tjejer!

Hur har ni det? Här har det varit en underbar sommar. Ludwig är nu 8 månader drygt och utvecklingen går i rasande fart. Han är en lång kille på drygt 74 cm och väger mycket ungefär 12 kg. Han ålar sig fram på golvet och ställer sig på alla fyra och gungar. Han har inte riktigt fått till det med att koordinera sina rörelser än. Igår fick han fram ena knät så det är bara fråga om tid. Han vill hellre gå och där hjälper gåstolen han. Han springer fram och han busar med allt. Det roligaste han vet nu är om man jagar han, då tjuter han av glädje.

Han är en glad och nyfiken kille som ska undersöka ALLT mindre kul ibland då man får säga nej/ajaj 78 gånger.

Han kan säga Hej och maaamam. Man hör att det är fler ord som han försöker säga men inte riktigt får till det.

Han sover hela natten från 19.30/20.00- 06/07 på morgonen då han vill äta. Ibland somnar han om direkt efter vällingen en timme och ibland vill han leka en stund men då bara max en timme, sen vill han sova en timme drygt. Han sover mellan tre/fyra gånger sen under dagen på drygt en timma en och halv varje gång så han sover rätt mycket. Hur sover era?

Äter mat gör han bra. Han får välling på morgonen sen gröt på fm, sen burkmat el välling vid lunch. Välling på em om han har fått burkmat till lunch. Gröt igen vid 17 och sen välling i sin säng vid 19.30 ungefär. Vi kör sista paketet semper 2 eftersom han kräks fortfarande lättare med den då den är lättrinnig. Sedan vi började med vällingen har han kräkts mycket mindre. Sen älskar han att äta ostsmörgås när man själv äter. Han har fått två tänder nertill och framtänderna är på g ser man men det dröjer nog innan de sticker fram. Han tycker tandkräm bara är sådär men intressant. Lite svårt är det att borsta då han är där med tungan hela tiden sen har han blivit världens vildaste på skötbordet så man får sysselsätta han hela tiden där. Han har börjat med en rolig sak! Han ska bajsa så fort man ska lägga han för att vila...... precis som att han vet att han kommer upp igen då. Det kan hända två till tre gånger på en dag. Jag som var glad då han bajsa var tredje dag :P

Så vad gör ni om dagarna och hur har era bebisar utvecklats?

Kelsson: Vad stor Jenni har blivit nu. Har hon börjat på dagis ännu?

• Kelsson1

MissCat: Så roligt att läsa om lilla Ludwig o minnas tillbaka hur det var med Jenni
    VI bara måste försöka få till en träff är ju så sjukt nyfiken på lilla herren!

Jenni är nu 20månader o springer (man hinner inte med lika mycket bus om man skulle gå lugnt ) fram.
    Språket fick vänta ett tag här under våren när hon började gå.
    Men nu har hon knäckt koden kommer flera nya ord varje dag.

Jenni har börjat på förskolan o även om hon gråter efter pappa vid lämning så går dagarna bra för henne.
    Pedagogerna berömmer Jenni o tycker hon är så glad o trevlig (vilket hon ju också är

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011