• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Vickan I
    skatten12 skrev 2011-04-14 08:30:12 följande:
    Kub? Är de för att se om. Barnet är handikappat eller varför gör man de ?
    Man söker efter hur stor sannolikhet/risk det är att barnet KAN ha trisomi 21 (ds) och några andra mer ovanliga kromosomfel. Men endast en beräkning och inget def svar, då måste man göra fostervattenprov/moderkaksprov och då tillkommer en lite förhöjd missfallsrisk.
    (¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Kelsson1

Tack Alla! För att förvirra mig ännu mer så har jag nog fått något lite brunt i trosskyddet idag o har varit illamående ända sedan imorse...

• strössel

Vickanl: Har du varit ännu på KUB ? jag ska dit 13.45 är sjukt nervös känner mig totalt ogravid idag och inbillar mig en massa saker.

Kelsson: Hoppas det upphör snart  så du slipper vara orolig tänker på dig kram.

• Kelsson1

strössel: Tack! Slappna av o andas djupt är övertygad om att det går bra för dig i eftermiddag! Stor Kram!

• Vickan I

Strössel - vet vad du menar. Vi ska åka om 30 min. Sjukt nervös jag med. Sambon är hur lugn som helst, el fejkar...vet inte. Inbillar mig också en massa. Har konstigt ont och massa annat, men är väl nervösmagen som spökar. Håller tummarna för dig.

• strössel

Vickanl: Håller tummarna för dig med, min man skulle aldrig erkänna om han var nervös. Han är den positiva när jag är nära till att bryta ihop av nervositet Flört vi kunde ha fått en tidigare tid men min man jobbar till kl 13 hade hellre tagit en tid på morgonen. Vi ska fråga om läkaren kan se vad det är för kön men jag läste på deras hemsida och det verkar inte som om dom berättar det varken vid KUB eller vid RUL tyvärr men vi ska fråga.

Kelsson: Tack ska försöka slappna av men det är så svårt !

• Kelsson1

Vickan: Är lika övertygad om att det är en frisk fiiin bebis du har som strössel!

Strössel: Jag vet att det är svårt att slappna av. Är ändå övertygad om att det är en fiiin bebis du har o får det bekräftat idag!

• Vickan I

Strössel - Ja en tid 07.00 hade varit bra haha. med sonen fick vi veta vid kub. Vi sa lite försiktigt att de gärna fick berätta om de kunde se kön. Visste inte om hon tänkte det, men sedan plötsligt frågade hon om vi var säkra på att vi ville veta och sa det. Denna gång ska vi inte fråga. Vet inte om de berättar här heller iofs. Inte samma ställe som sist.

• Vickan I

Dealiy- nej. Vissa län erbjuder det bara till kvinnor över 35 då risken för avvikelser hos barnet ökad med mammans ålder. Sthlm län erbjuder alla gravida. Men man ska noga fundera innan man gör det. Hur man ska hantera en ev dålig siffra, dvs hög risk att ngt är fel. Vill man göra fostervattenprov då, trots höjd risk för missfall. Kommer man avbryta graviditeten? Kan bli stora och svåra beslut.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011