• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Speck
    Viksan07 skrev 2011-04-14 20:39:05 följande:
    Speck: Är det pga foglossning du är sjukskriven? Hur mycket? Det är skönt att få sjukskrivning och slippa slita ut sig

Funderar på att berätta på jobbet lite tidigare än vecka 12, kanske typ v. 10. Nu har man ju gjort VUL som ser bra ut och då är det ju så himla liten risk att få missfall. Det är så jobbigt att gå och dölja magen som ser ut som en ballong, alla stirrar och jag har redan fått kommentarer. Och sen skulle folk förstå om man är lite trött och jäklig. Hur tänker ni??
    Ja foglossningen först o främst, men även huvudvärken. Sjukskriven 25% än så länge, vill försöka jobba så mycket som möjligt innan mammaledigheten för att försöka spara ihop så mkt pengar som möjligt..

Jag berättade inte förrän vecka 12, och då främst för att chefen skulle resa bort och jag behövde få ledigt med kort varsel pga MVC besök jag inte hade  kommit ihåg att söka ledigt för i tid. Jag var bara fööör nervös för att få mf och som hyffsat ny på jobbet kände jag inte att jag hade lust att ta det med min nya chef ifall nåt skulle gå åt helvete. Men det är ju olika, känner du att du vill berätta så finns dte ju inget som hindrar!
  • Vickan I

Toppenresultat Strössel- Grattis till oss . Ännu ett steg på vägen avklarat!

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • strössel
    Vickan I skrev 2011-04-14 21:14:20 följande:
    Toppenresultat Strössel- Grattis till oss . Ännu ett steg på vägen avklarat!
    Ja visst är det skönt när det går framåt, går in i v 14 i morgon nu rullar det på Skrattande fick ju titta på min extra länge för den var så busig och inte ville lägga sig rätt Flört kanske för att visa titta nu extra noga jag lever Solig
  • Kelsson1

Vickan & Strössel: Underbart att det gick så bra för båda!

Vickan: Inte jämföra med tidigare graviditet, du vet att alla är olika så du får se att det föds en fullt frisk o fiiin bebis!

Viksan: Jag har berättat för chefen om IVF behandlingar, tyckte att det var enklare att göra det när man ändå var tvungen att vara borta mycket från jobbet så hade de en annan förståelse. Du känner själv hur det känns men vet att det är inte fel att berätta tidigare om det var det du undrade Skrattande.

Ego: Inget mer blod igår, ruskigt illamående hela dagen förutom två timmar på eftermiddagen. Tror att illamåendet kommer krypandes igen, annars har jag inga symptom idag. Igår kväll hade jag så ont i brösten också så var inte alls skönt att duscha...

Stor Kram till Alla!

• Viksan07

Aurora: Ah, om du berättade v. 5 så kan väl jag berätta v. 10 Tycker också att det är jobbigt att gå runt och ha hemligheter. Nu vet man ju för övrigt att missfallsrisken är väldigt låg i och med VUL - så egentligen vet jag mer på det planet än vad jag visste när jag var gravid med sonen, och berättade i v 12.
    Men jag tror att de flesta på jobbet redan förstår eftersom maggen har sett ut som en ballong hela tiden...

Kelsson: Vad härligt att det verkar vända! Heja illamående!

Speck: Ja, spara undan lite pengar så du har råd med en massa mamma-fika Det brukar bli mycket sånt den första tiden. Se till att ta det lugnt bara, så blir det säkert ok med foglossningen. Är lite orolig inför framtida foglossning - fick det i v 18 ca förra svängen och när man väntar 2a barnet så brukar den komma tidigare och bli värre. Man får väl se vad som händer...
    Förstår att du väntade med att berätta om du var ny på jobbet, och ja självklart är man ju lite försiktig i och med missfallsrisken - det är vad som har hindrat mig från att berätta hittills.

• Kelsson1

Glömde berätta att enl graviditetsuträknaren här på FL går jag in i vecka 7 idag (6+0), har aldrig tidigare lyckats ta mig förbi graviditetsvecka 6! Varje dag är en vinst nu!

• kasa01

Kelsson, vad härligt, grattis!

Speck, låter som du har anpassat dig till läget och mår fint, bra! Jag gick på vatten gympa i slutet av  min förra graviditet, tyckte det var toppen att få jobba upp ett flås trots kroppshyddan. Tränade som vanligt fram tom ca v 25, men när jag var ute o sprang stötte magen så mycket mot kissblåsan i nedförsbackarna att det blev olidligt! Jag gick också upp mer än de 13 rekomenderade kilona, men var på gränsen till mager innan.. tycker som sagt du ser alldels perfekt ut på bildena, sluta nojja över vikten nu. KRAM!

Grattis till fina KUB tester tjejer!

• strössel
    Kelsson1 skrev 2011-04-15 08:41:41 följande:
    Glömde berätta att enl graviditetsuträknaren här på FL går jag in i vecka 7 idag (6+0), har aldrig tidigare lyckats ta mig förbi graviditetsvecka 6! Varje dag är en vinst nu!
    Vad skönt att du redan är i v 7 och som du skrev att du aldrig tagit dig så här långt tror jag betyder att detta kommer gå väldigt bra. Snart är det nedräkning till vul med och då får du se den lilla, men jag förstår hur du känner jag är i v 14 idag och tror fortfarande det ska gå åt skogen. Tror aldrig jag kommer våga tro fullt ut fast man borde och verkligen njuta av att det har lyckats så här bra.
  • Kelsson1

Tack tjejer. Är nog rätt lycklig även om oron inte vill släppa greppet helt. Det är väl det vi alla här får vänja oss vid är oron ända fram till förlossning... Det är nog först efter förlossningen vi kan lita på att allt går bra.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011