Viksan07 skrev 2011-04-14 20:39:05 följande:
Speck: Är det pga foglossning du är sjukskriven? Hur mycket? Det är skönt att få sjukskrivning och slippa slita ut sig
Funderar på att berätta på jobbet lite tidigare än vecka 12, kanske typ v. 10. Nu har man ju gjort VUL som ser bra ut och då är det ju så himla liten risk att få missfall. Det är så jobbigt att gå och dölja magen som ser ut som en ballong, alla stirrar och jag har redan fått kommentarer. Och sen skulle folk förstå om man är lite trött och jäklig. Hur tänker ni??
Ja foglossningen först o främst, men även huvudvärken. Sjukskriven 25% än så länge, vill försöka jobba så mycket som möjligt innan mammaledigheten för att försöka spara ihop så mkt pengar som möjligt..
Jag berättade inte förrän vecka 12, och då främst för att chefen skulle resa bort och jag behövde få ledigt med kort varsel pga MVC besök jag inte hade kommit ihåg att söka ledigt för i tid. Jag var bara fööör nervös för att få mf och som hyffsat ny på jobbet kände jag inte att jag hade lust att ta det med min nya chef ifall nåt skulle gå åt helvete. Men det är ju olika, känner du att du vill berätta så finns dte ju inget som hindrar!