• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • strössel

Jag är här nu har haft en helvets dag , min hund blödde ur rumpan efter operationen och har vägrat äta på några dagar ringde och jag fick åka in akut 2 h innan vi skulle vara och göra KUB kom dit in med hunden stressad som man var fick jag lov att lämna han där för dropp och åka till sjukhuset 8 mil därifrån och hann precis var där 13.40 och hade tid 13.45 fick springa in och det gick superbra var en rolig timma Skrattande den ville inte riktig ligga som bm ville hihi jag fick skaka på rumpan och göra lite andra saker så den skulle vända men det hade sitt egna liv där inne sen somnade den och då fick jag skaka rumpa igen och precis efter 45 minuter ville bm ge upp och ge oss en ny tid då helt plötsligt vände den så den låg helt perfekt fick en risk på 1: 10987 väldigt låg risk och allt såg jättebra ut hon kollade det mesta. Lite besviken över de två bilderna jag fick väldigt suddiga gick knappt se vad det är på dom hon hade värsta chanserna att ta fina bilder men hon hade fullt upp med att se till att det låg bra så hon tänkte nog inte på bilderna. Den var 7 cm lång och kliade sig på näsan en gång  Skrattande  nu är jag helt slut.

• Aurora1979

Vickan: Skönt att det gick bra!

Helt off topic: Min man jobbar med flygfrakt och idag fick de in en orangutang som skulle skickas till Budapest eller något sånt... den drack festis ur sugröret och snaskade på. Lät SÅ gulligt haha...

• strössel

Vickanl: Härligt att det gick bra för oss två idag.

Nån frågade om ivf skulle påverka ett KUB test och det sa bm jag hade idag att NEJ det påverkar ingenting.

Sen fick jag tid för RUL den 26 maj längtar Skrattande

• Aurora1979

Strössel : Jobbigt att hunden är dålig och att det blev så stressigt! Men hurra för bra KUB-test även om det tog lite tid! ;)

• strössel
    Aurora1979 skrev 2011-04-14 19:57:07 följande:
    Strössel : Jobbigt att hunden är dålig och att det blev så stressigt! Men hurra för bra KUB-test även om det tog lite tid! ;)
    Det var bara roligt att titta på bebisen, själva ultraljuds apparaten var kopplad till en skärm på väggen så vi kikade på en egen kul Skrattande
  • Speck

Bara bra nyheter här inne! Härligt att höra det gick bra på KUB-testet för er båda, VickanI och Strössel!

Kelsson: Ge fan i att blöda nå mer nu, även om det är ofarligt och jättevanligt så är det onödigt och stressande.

EGO: Jag fick samtal av försäkringskassan idag, har fått en egen handläggare där nu som kommer "ha hand om mig" nu och kommer ringa mig typ en gång i månaden sa hon för att kolla upp hur det är. Jag fick sjukskrivningen godkänd iaf och fick min första utbetalning igår. Hela 1200kr lol.. Men det är bättre än inget iaf.
    Känner jättemycket sparkar nu, idag har bebis varit väldigt livlig Glad Jag tog ett bad nyss för att jag frös så,  och så la jag mig med öronen under vattnet och bara njöt, så började bebis sparka och så plaska jag i vattnet varje gång den sparka o hade en liten lekstund haha! Inte vet jag om bebis uppfattade nåt, men jag hade roligt iaf, hehe!
    Funderar på att börja gå på vattengympa en gång i vekcan, ska bara kolla om jag kommer i bikinin! Råkade ställa mig på vågen idag, ni vet att rekommenderad viktökning är c:a 13kg? Jag har 18 veckor och 3 kg viktökning kvar då, haha... Nåt säger mig att jag inte kommer hålla mig till de rekommenderade 13 kg Tungan ute

• Speck

Förresten, Kasa01 - jättevälkommen hit! Jag svarar dig här istf i orig.tråden om det är ok.
    "Speck, tack! Hur mår du? Har det blivig bättre i fogarna? fick du ett stödband? kram!"

Jag mår okej, det känns mycket bättre nu som deltidssjukskriven (jobbar 75%), livet känns inte lika hopplöst då, om man får uttrycka sig så i en tråd med huvudsakligen "nygravida"... Flört Jag har ont i huvdet flera ggr i vekcan då jag även blir ljud o ljuskänslig så att vara på jobbet är en pina, men 6 timmar känns ändå mer "överkomligt" än 8.. Fogarna är oförändrade, vissa dagar är bättre än andra dock. Ibland kan jag nästan gå normalt, andra dagar är det en pina att stå öht, och att sitta ger ett fruktansvärt tryck över de bakre fogarna. Men psykiskt mår jag mycket bra, haha, alltid nåt! Iaf sen jag jobbar deltid och har ett lite lugnare tempo.
    Stödband "fick" jag väl inte, jag fick köpa ett Skrattande Betsällde ett från gularehab.com, det var så långt väntetid till sjukgymnasten, och de säljer inga ändå. Eller hyr ut för den delen. Tom om jag vill ha TENS-smärtlindring så rekommenderar dom en att köpa en egen TENS-maskin från CLasOhlson istf att hyra, då kostnaden är c:a samma. Gud va jag babblar. Förlåt, haha!

• Viksan07

Vickan och Strössel: Skönt att det såg bra ut!

Kasa: Välkommen hit! Jag tycker också att det borde finnas allt är bra-test! Eller annars vore det finfint om precis alla som blev gravida fick behålla sina bebisar från och med nu!

Speck: Är det pga foglossning du är sjukskriven? Hur mycket? Det är skönt att få sjukskrivning och slippa slita ut sig

EGO: Har fått penicillin mot bihåleinflammation och medicin mot illamåendet idag. Lergiganet slog tyvärr ut mig totalt så jag sov som en flodhäst i 4 timmar. Vet inte om det kommer att vara en hit att jobba med de medicinerna i kroppen... Pest eller kolera typ - göörmycket illamående eller att vara helt slut.

Kelsson: Lite brunt är väl bättre än rött? Kan väl vara ett tecken på att det avtar. Håller tummarna för det!

Funderar på att berätta på jobbet lite tidigare än vecka 12, kanske typ v. 10. Nu har man ju gjort VUL som ser bra ut och då är det ju så himla liten risk att få missfall. Det är så jobbigt att gå och dölja magen som ser ut som en ballong, alla stirrar och jag har redan fått kommentarer. Och sen skulle folk förstå om man är lite trött och jäklig. Hur tänker ni??

• Aurora1979

Viksan: haha på mitt jobb visste alla redan i v.5 ;) Men det är iofs bara för att vi bara ä 8st och alla visste om att vi hade gjort ett FET-försök och hade stenkoll på när TD osv var. Är USEL på att hålla hemligheter av det här slaget så jag hade oxå berättat, men det är ju jag det.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011