Förresten, Kasa01 - jättevälkommen hit! Jag svarar dig här istf i orig.tråden om det är ok.
"Speck, tack! Hur mår du? Har det blivig bättre i fogarna? fick du ett stödband? kram!"
Jag mår okej, det känns mycket bättre nu som deltidssjukskriven (jobbar 75%), livet känns inte lika hopplöst då, om man får uttrycka sig så i en tråd med huvudsakligen "nygravida"...
Jag har ont i huvdet flera ggr i vekcan då jag även blir ljud o ljuskänslig så att vara på jobbet är en pina, men 6 timmar känns ändå mer "överkomligt" än 8.. Fogarna är oförändrade, vissa dagar är bättre än andra dock. Ibland kan jag nästan gå normalt, andra dagar är det en pina att stå öht, och att sitta ger ett fruktansvärt tryck över de bakre fogarna. Men psykiskt mår jag mycket bra, haha, alltid nåt! Iaf sen jag jobbar deltid och har ett lite lugnare tempo.
Stödband "fick" jag väl inte, jag fick köpa ett
Betsällde ett från gularehab.com, det var så långt väntetid till sjukgymnasten, och de säljer inga ändå. Eller hyr ut för den delen. Tom om jag vill ha TENS-smärtlindring så rekommenderar dom en att köpa en egen TENS-maskin från CLasOhlson istf att hyra, då kostnaden är c:a samma. Gud va jag babblar. Förlåt, haha!