• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Vickan I

Åh Kelsson - Men var det verkligen rejält med blod? Det ser ofta så mkt mer ut på pappret då det sugs upp och gärna om man kissat också när man torkar....ja ursäkta, men du förstår hur jag tänker. Att det avtog är ju ett gott tecken iaf. Är säkert ngt annat som är irriterat därinne någonstans och som går upp lite då och då så att det kommer lite rosa/rött då och då. Hoppas så för dig vännen. Den maktlösa känslan av att bara kunna vänta är ruggig .

kasa - Skrev i andra tråden kort också. Tror också på proggisrester som irriterar lite. Behövs inte mkt för små tunna ömtåliga blodkärl. Ha så mysigt fjällen och jag hoppas du kan njuta av att komma bort lite.

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • strössel

Kelsson och Kasa: Hoppas det slutar kommer mer rosa blod, att inte veta vad det beror på kan vara jättejobbigt och som vickan skrev att bara kunna vänta och se är otroligt jobbigt med tanke på vad vi gått igenom för att få våra plus. Tänker på er stor kram till er båda.

• skatten12

Kram till er! Och hoppas det slutar!
    Förstår inte hur ni orkar gå i ovisshet ! Jag hade nog aldrig orkat det :( KRAM

• Viksan07

Kelsson: Nej inte mera blod! Förstår att du är orolig för att åka och få VUL, inför vilket besked de ska ge. Men tänk om allt ändå är bra, då skulle du slippa oroa dig... Fast förstår verligen att du inte orkar och vågar. Men nu i vecka 7 kan de som Mumlan skrev ev. se ett litet hjärta där. Usch, hoppas det blir bättre för dig snart.

Kasa: Neej, inte rosa hos dig också Men det kan säkert komma från progesteronet och slemhinnorna. Bra att gravtestet såg bra ut!

Villsågärna: Vad härligt att du har samma inställning som jag! Känner exakt som du att jag inte orkar med mer oro och kommer inte heller att göra kub-test. Blev riktigt lättad när läkaren sa att det inte alls var en nödvändighet i mitt fall. Jag mår så dåligt av alla de där testen. Nu har vi kommit såhär långt och våra VUL såg bra ut - då kan vi få vara lugna och njuta tycker jag! Personligen så mår jag alltid skitdåligt av att oroa mig, därför försöker jag att låta bli det så gott det går.

Speck: Jag kan nog joina foglossningsklubben redan nu i v. 9! Maken drog ut mig på en promenad runt kvarteret och efter en stund så började det svida sådär välbekant i höfter och rygg. Har du mest foglossning över de nedre delarna, vid bäckenet, eller har du i de övre delarna i ryggen också?
    Barnvagnspromenader är det bästa som finns - de längtar jag efter! Det är så avkopplande och härligt.

EGO: Idag mår jag faktiskt liite, liite mindre illamående och är ganska pigg. Vilken härlig känsla!

• Kelsson1

kasa: Om du fortsätter med progesteron så tror jag som alla andra att det var bara det. Funderar fram o tillbaka om jag ska åka in eller inte. Dels är det att gynakuten i karolinska inte har öppet under helgen så åka iväg någonstans o inte veta hur länge det tar. Sedan är jag rädd för att de kommer att idiotförklara mig när jag inte har jätte ont o blöder inte hela tiden o blöder inte jätte mycket. Är också öm o tanken på någon stav är inte lockande för mig heller.

• Vickan I

Kelsson - skönt höra att det minskat och lugnat ner sig. Usch så jobbigt för dig att kastas fram och tillbaka mellan hopp och förtvivlan. Förstår att du tvekar lite om gynakuten, men om du vill åka in så skit i vad dem på akuten ev tycker el ej. Det handlar om ditt välmående här, gör det som känns bäst för DIG. Visst ändrar det inte det faktiska läget, förhoppningsvis, vilket jag tror så är allt ok, och OM inte så är det enda som betyder ngt vilket som kan underlätta lite för dig i allt det här. När hade du ditt vul på FC? Kan du inte ringa dem på måndag och förklara läget och ev få ett vul tidigare hos dem annars? Tänker på dig. Kram

• Jis

Nu är jag less på det här, tabdvärken från helveter, akuttid hos superbra tandläkare i NY, pencillin, börjar må lite bättre, vaknar idag m utslag över hela kroppen, ringa mr dentis igen, fick sluta m pencillnet nu å hoppas på det bästa. Jag menar om jag mår såhät hur mår då räkan i magen? Nu vill jag hem!

• Mumlan74

Kelsson: på Danderyd är de jättegulliga och snälla. Jag var där när jag oroade mig för ett nytt MA. Berätta att det är ivf och att du haft MF förut så kommer de garanterat att ta dig på allvar. Stor kram på dig!

• Kelsson1

Mumlan: Tack, kanske ska kontakta de ändå. Fortfarande rosa på pappret vid toa besök o haft ont i magen hela dagen, inte så mycket som jag haft vid mf men är rädd att det här är bara förstadiet...

• strössel
    Kelsson1 skrev 2011-04-16 17:56:41 följande:
    Mumlan: Tack, kanske ska kontakta de ändå. Fortfarande rosa på pappret vid toa besök o haft ont i magen hela dagen, inte så mycket som jag haft vid mf men är rädd att det här är bara förstadiet...
    Gör det Kelsson ring dom och åk in och gör ett vul så du slipper gå runt och oroa dig, jag har varit inne tre gånger pga magvärk och dom har varit supergulliga mot mig varje gång. Och be dom kolla om dom ser några blödningar som kan hota din graviditet. Massa kramar till dig !
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011