• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • carlan

Hej tjejer. Jag fick två streck på RD 8 igår. Har mått illa i tre dagar nu på kvällarna. När jag väntade min dotter kräktes jag i sju månader. Fick åksjuketabletter men skulle vilja slippa det denna gång om den lilla rackaren vill stanna, vill säga.

Har någon av er testat magnetarmband? Fick det rekomenderat av en vän som sa att hans fru hade haft det när hon väntade deras tvillingar.

www.apoteket.se kallar dem det Sea-Band. Verkar även kallas Akupressurarmband.

Någon som vet något om detta?

• Jis

Ankaja, han sa att det var ok att sluta m det, att det antagligen räckte för att få infektionen under kontroll. Jag åker hem 17.20 imorgon, hoppas att rodnaden, utslagen å klådan försvunnit! Uhu!! Inte kul detta. Kel, guuud va härligt!!

• Kelsson1

kasa: Läkaren började med att varna att mest troligt skulle hon inte se något på VUL så här tidigt men ville göra undersökning ändå. Som tur var hade hon fel o det var vi såg var tre små prickar o något som tickade fort fort Skrattande.
    Tror inte att du bör oroa dig, jag har också haft ont i magen till o från hela dagen, får nu inse att det är växtvärk. Får du MF så har man REJÄLT ont o det ska du INTE ha för du väntar barn o inte mf! Stor Kram!

Tack Alla!

• Mumlan74

carlan82: Grattis till pluset! :0)
    jag testade sea banden mot illamående, men tyckt einte att det gjrode någon skillnad alls faktiskt. blir det illa även den här gången så be att få tabletter mot illamående utskrivet. Det verkar hjälpa de flesta trots allt.

• Kelsson1

Tack villsågärna o Sputnink! Helt annan optimism idag. Jag har ju inte kunnat fatta att jag är gravid innan, nu gör jag det. Jag är faktiskt gravid, hade inte trott det Skrattande!

• strössel
    Kelsson1 skrev 2011-04-17 10:37:21 följande:
    Tack villsågärna o Sputnink! Helt annan optimism idag. Jag har ju inte kunnat fatta att jag är gravid innan, nu gör jag det. Jag är faktiskt gravid, hade inte trott det Skrattande!
    Du låter så glad idag härligt att läsa man blir så glad Skrattande
  • Viksan07

Kelsson: Åååh, vad skönt! Då kan du slappna av och njuta! Visst är det fint att se det tickande lilla hjärtat

Carlan: GRATTIS!! Vad härligt att du fick plus
    Jag har inte prövat armband, men vad jag har läst så verkar det fungera lite olika på olika personer. För vissa hjälper de, så det är ju värt ett försök! Jag äter Lergigan som funkar bra, men man blir så himla trött av dem så jag tror inte att jag kan äta dem när jag jobbar...

Kasa: Hoppas att du har sluppit mer blod nu och att du också kan slappna av och njuta snart. Hemska blod...

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011