• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • missan

Oj, oj hoppas du blir piggare snart!
    Själv är jag dödstrött och proppmätt. Min snälla syster har varit här med indisk mat
    och hälsat på, är ju sjuk.
    Gick upp sju imorse och började fixa med värdens energi så nu är jag helt sänkt. De ringde från jobbet
    och undra precis om jag kommer imorgon, det gör jag visst bestämde jag mig för.
    Jag stänger och de är två lediga så kände mig lite "tvungen". Är fortfarande jättesnorig men annars
    mkt bättre. Sa att jag sätter mig på en stol imorgon.. (jobbar på förskola) :)

Sedan har jag ju plugget som hänger över mig konstant. Nu mer än vanligt då jag var hemma från skolan
    igår och fått "straffuppgift"..
    Tänk att få va ledig på riktigt, vilken dröm!

Nu har jag klagat färdigt.. hohoohho

• Kelsson1

missan: Nackdelen med att plugga är ju just det, man är ALDRIG ledig! Stå ut, du kommer att vara så stolt över dig själv när du är färdig!

• Jis

Alla mina grav symptom är borta, inga ömma bröst, molvärk, tröthet osv. Jag har ju åkt på en überstor allergisk reaktion för min pencillin jag fick i USA. Jag var på akuten igår, hon sa att det inte skulle kunna påverka räkan men jag känner mig nojjig. Jag menar jag mår skit, pulsen är mkt högre än vanligt, jag testade å tog ett nytt test och det är svagare idag (iof med mitt på dagen urin kissade en timme innan).
    Ringe FC å pratde med en sjuksköterska. Hon sa att det kunde vara för tidigt att se nått hjärta (tänkte på dig då Kelsson )eftersom jag bara är i vecka 7. Katarina var upptagen i operation men hon skulle ringa mig under kvällen...Buhuu, blir sååå nervös. Inget blod inget sånt, det är bara känslan ni vet....

• Vickan I

Jis- vi vet precis hur rädd och orolig man kan bli. Men jag tror att stressen för att ngt ev är fel gör att man tycker att symptomen försvinner. Jag upplever det själv så och även Kelssons symptom kom och gick ju. Säkert ingen fara och bry dig inte om gravtestet. Klart det blir svagare mitt på dagen när du kissat en timme innan. Kram.

• Kelsson1

Jis: Tror du inte att dina symptom kan gömma sig bakom allergiska reaktionen? Tycker ändå att du ska åka in till Danderyd ikväll! De tittar åtminstone med VUL o gömmer sig inte bakom "man ser ändå inget än" o tar blodprov. Men inte snygg rygg! Gjorde de något för dig på akuten?

• Jis

jag fick betapred (kortison) i 4 dagar som skulle vara ok som gravid, sen fick jag Tavegyl som är en antihistamin- det kliar nått helt enormt, å gör verkligen ont. Skit pencillin, nu ska jag ALLTID ha en lapp med mig vilka jag inte tål....

• Kelsson1

Jis: Allt ska du råka ut för! Stackarn! Stor kram! Hoppas Hoppas att reaktionen går över fort!

• Jis

Kel, som säger att det tar en vecka eller så...idag kan jag iaf gå, det kunde jag inte igår. då fick mannen typ bära mig till akuten. Galet.

• Kelsson1

Jis: Jag tyckte också att mina symptom försvann ett tag så det är nog inget att oroa dig över. De kommer tillbaka!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011