• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • missan

Vet inte om det är någon tröst Kelsson men jag har haft konstant växtvärk i livmodern i över en vecka nu.
    Jag menar jag är ju bara i vecka fem, tror jag, hur man nu räknar.. Igår gick det bak mot ryggslutet med..
    Tror det är normalt, det förbereds därinne för en växande bäbis och det känns.
    Kram på dig och förhoppning att du snart mår bättre!

• Kelsson1

missan: Tack, det är det jag försöker intala mig själv. Sedan är jag på gränsen till överstimulerad. Äggstockarna är fortfarande förstorade och tydligen hade jag samlat lite vätska i buken enligt läkaren i lördags. Inte konstig att man inte får på sig några kläder...

• missan

Aha, men vätska i buken kan nog kännas en del. Minns när jag opererats för X, då sökte jag akut
    en vecka efter operation då sa de att jaghade blod kvar som "retade". Fast det gjorde svinont!
    Allt därinne ska väl "återställas efter stimuleringen samtidigt som det förbereds för graviditet.. Mkt som händer
    och visst blir man orolig ibland, så även jag. Men ring FC och kolla..
    Nä, inte kul att se gravid ut så tidigt så folk frågar och man inte vet vad man ska svara.. :)

• Kelsson1

missan: Blir man överstimulerad brukar det bli värre om ägget fäster o man blir gravid. Varför det är så vet jag inte. Men nej inte roligt att ha blivit tvungen att köpa nya kläder redan.

• Cahela

Kelsson: Hoppar in här med ett inlägg. Om du har vätska i buken och är ÖS så kan jag lova att det gör ont. Dom smärtorna var värre än blindtarmsinflammtion för mig.

• Kelsson1

cah: Du är välkommen även här! Bra att veta, idag har jag haft ont när jag klivit upp från stolen o ont när jag skulle gå...

• Cahela

När jag var ÖS (blev inte gravid då) så kunde jag inte stå, gå eller ligga på en vecka utan att det gjorde fruktansvärt ont. Jag tror det är din ÖS som gör det.

• Kelsson1

cah: enligt kliniken var jag bara på gränsen till ÖS, men var sjukskriven i två veckor för jag kunde inte sitta eller gå.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011