Använder du handväska?
Om du ska lämna hemmet t.ex. för att gå på stan eller liknande, brukar du använda handväska då?
Om du ska lämna hemmet t.ex. för att gå på stan eller liknande, brukar du använda handväska då?
Ja. Har för tajta braller för att ha grejerna där och har typ aldrig jacka eftersom jag är norrlänning och därmed aldrig fryser.
Aldrig jacka = inga fickor.
Nästan alltid! Fast min handväska är jättestor, mest för att få med maten till jobbet
Yes! Föredrar axelbandsväskor med långt axelband så den slipper "hänga" under armen.. samt att man har händerna fria.
Men snart ska den bytas ut mot skötväskan ![]()
Helst inte. Jag gör mitt yttersta för att få plats med plånbok (modell mini), mobiltelefon (också mini), nycklar (dörr- +bilnyckel) och lypsyl i fickorna. Finns det risk för att jag måste vänta någonstans, eller om jag ska åka tåg eller buss, har jag alltid väska för att få plats med en bok.
Problemet med att ha väska är att jag alltid släpar med mig en massa bra att ha-grejor. Tuggummi och läkerol och gummiband och pennor och anteckningsblock och näsdukar och våtservetter och växelpengar och minst två böcker och vattenflaska och... Det blir tungt.
Det är den stora fördelen med att ha barnet och vagnen med sig - man kan låta barnet gå och köra alla grejor i vagnen.
Ja men ingen liten utan en rätt stor så jag får plats med allt i den.
Nej... jag har inte så mycket med mej... Bara körkort, kontokort nycklar, hundbajspåsar och cigaretter... Det får jag ner i jackfickor och byxfickor. Vad mer kan jag behöva ha med mej?
Näe oftast inte.
Väska brukar jag bara ha när jag ska på krogen.
Ser ingen mening med att ha en annars....