• PerG

Använder du handväska?

Om du ska lämna hemmet t.ex. för att gå på stan eller liknande, brukar du använda handväska då?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Använder du handväska?
  • Tuesday
    La Lola skrev 2011-04-19 09:54:55 följande:
    Använder ni verkligen allt ni släpar runt på?
    Dagligen alltså.
    Nope :) Men OM jag behöver tamponger, lipgloss, spegel, plåster, handdesinfektion, fruktklubba, näsdukar eller något annat viktigt så finns det där :) Dagligen använder jag nog bara plånbok nycklar och mobil. Häromdagen var jag väldigt tacksam att jag hade en penna, så jag kunde skriva ner en viktig grej lite snabbt :)
  • SuzR

ja jag använder det jag 'släpar' runt på och nu när det är sol så blir det solglasögonsfodralet också¨:) det är inga tunga grejer det handlar om och jag tycker handväska är en snygg accessoar, ett måste till vårjackan!

• Boothwalker
    Dagligen alltså.
    Kameran och plånboken använder jag näst intill dagligen. Resten är så skönt att ha när man väl behöver det. På vintern brukar jag kånka på en tunn ylletröja med. eftersom jag aldrig använder jacka är det skönt om man ska vara ute längre eller om det är under -10 eller så =)
    ♪♫♪ Ajv siin vat aj chous änd ajv siin vat aj niid, änd dät is enaff, tu vant mår vud bi griid. ♪♫
  • Boothwalker

Ber förresten om ursäkt för mitt plottriga inlägg med innehållet i min väska. Min mobil har tydligen inte hajat det där med radbrytning =)

Och jag har dessutom med mig mina ihopvikbara blåtandslurar (De är bäst =) Och jag får i netbooken om jag vill ha med den. Gillar min nya väska som är precis lagom stor för att jag ska få i både kamera och dator =)

♪♫♪ Ajv siin vat aj chous änd ajv siin vat aj niid, änd dät is enaff, tu vant mår vud bi griid. ♪♫
  • Carisma

Ja alltid om jag inte har barnvagnen. Då har jag ju skötväskan.
    ÄLSKAR handväskor =)

• Rulltrappa

Det beror helt på vart jag ska, vem jag ska vara med och om jag har jacka och isf hur mycket som får plats i fickorna. :)

• Thursday
    Dagligen alltså.
    Näh, men det är å andra sidan inte ett kriterium fär vad som hamnar i handväskan heller. Dagligen använder jag väl båda mobiltelefonerna, iPoden, plånboken, läppgunk och pocketbok. Bara det är ju lite väl mycket att stoppa i mina obefintliga fickor, så när jag ändå har väskan så har jag också en del bra-ha-saker i som jag annars måste vara utan (näsdukar, tuggummi). Sen finns det vissa andra grejer som jag också alltid har i väskan. Hade jag inte alltid dem där skulle jag varje morgon behöva ställa till med någon sorts inventering av hela dagen framför mig och sen ett utplock av relevanta prylar vilket verkar vara mer besvärligt än att bara låta dem ligga.
  • Anova
    Dagligen alltså.
    Nej, men en del jag har med mig hoppas jag inte få användning av...

jag har en rätt så stor necessär där jag har en del mediciner (t.ex .allergimediciner) och plåster (vanliga och skavsår) som jag vill ha med. Har jag tur så slipper jag använda dem.
    Har alltid ett paraply med mig, den använder jag inte heller varje dag. Men om det skulle regna är jag förberedd.
    Min kalender är alltid med, ifall jag skulle träffa någon och boka in en träff tid (och det händer ibland).
    Plånbok, nycklar, mobil är något jag använder då jag ska/är ut/-e.
    Sen tror jag inte jag har något mer i min handväska, om jag inte plockar ner saker jag ska ha med mig dit jag ska.
  • Cornellia

Ja, men jag plockar ur grejer som jag inte behöver, så oftast är den ganska tom.

Det jag alltid har i den är ett pennskrin, kalendern, plånboken, telefonen och en karta huvudvärkstabletter.

BF 1/9 2011
Svar på tråden Använder du handväska?