Använder du handväska?
Om du ska lämna hemmet t.ex. för att gå på stan eller liknande, brukar du använda handväska då?
Om du ska lämna hemmet t.ex. för att gå på stan eller liknande, brukar du använda handväska då?
Nej. Är kvinna och har mina grejer i jackan. Ganska opraktiskt ibland på sommaren när jag inte har jacka och kläderna har för få fickor
Japp, så gott som alltid. Allt möjligt i den... tänker inte börja rabbla :) Har jag den med mig vet jag att jag har allt jag kan tänkas behöva bara jag lägger ner mobilen, tycker jag är smidigt :)
Ja, alltid, även när jag tar hissen ner med soppåsen. Håller inte strikt på handväska, har även ryggsäcka ibland men lämna hemmet utan någon form av väska gör jag inte. Har inte gjort på minst tio år, innan dess var jag lite slarvigare av mig, men förmodligen blev jag helt och hållet tant för tio år sedan. Fick med mig handväskan tillochmed den gången jag och helt nyfött barn lassades in i ambulans sedan ungen gett sig till att födas i all hast hemma i sovrummet. Glömde skor, underkläder och annat tjafs men handväskan hängde med.
Vad jag har i väskan varierar, alltid plånboken, engångsnäsdukar, nycklar, mobil i varierad utsträckning gamla apelsinskal, ihopvikta Metro, kvitton, huvudvärkstabletter, tamponger,osv. När en väska är full och otymplig tar jag fram en annan och lassar över de fyra nödvändiga sakerna. Så byter jag väska mellan varven.
Japp, alltid. Maken undrar alltid varför jag "ska släpa" på den ända tills han inser att han också kan stoppa ned lite saker där.
En väska var dock för stor, det luktade lite sunkigt tyckte jag och när jag rotade efter en rabattkupong som jag visste att jag hade någonstans hittade jag....en gammal (mycket gammal), odiskad, matlåda.
Urk...
Den väskan var för stor!
Nu släpar jag runt på min trotjänare, den innehåller inga matlådor men nycklar, mobiler, savetter, pennor, korsord, lipgloss, citronkolor, solglasögon och mina kreditkort!
Intressant att höra vad folk har i sina väskor. Jag har inte ens gamla apelsinskal eller savetter hemma ens! :P
aldrig. jag lägger allt i jackfickorna. ska jag ha med mig något större föremål tar jag en ryggsäck.
Använder ni verkligen allt ni släpar runt på?
Dagligen alltså.