• PerG

Använder du handväska?

Om du ska lämna hemmet t.ex. för att gå på stan eller liknande, brukar du använda handväska då?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Använder du handväska?
  • SuzR

alltid! Har några favvisar som jag alltid använder och ibland byter jag handväska. Har nycklar, minst ett läppglans, spegel, hörlurar, telefon, spegel och plånbok och en liten parfymflaska. Går jag bara en promenad så har jag inte handväska och ibland tycker jag det är skönt utan!

• tahira
    PerG skrev 2011-04-18 15:51:45 följande:
    En följdfråga är varför kvinnor oftare än män brukar göra det? ;)... 

De flesta män jag känner (inklusive mig själv) har med sig plånbok, nycklar och mobil... that's it... 
    I vår familj använder inte mannen smink, dessutom har han ett större paraply som han bär i handen, och så har han inte tajta byxor eller klänning eller kjol, så han kan alltid ha sina saker i fickorna (som plånbok, mobil, nycklar och solglasögon), och så bloggar han inte så han "behöver" inte fotografera. Han har inte torra händer, så han behöver inte handkräm och han är inte hypokondriker så han tycker inte att han behöver antibakteriell kräm. Han blir inte lika lätt törstig så han har inte en flaska vatten med sig vart han än går och tar han med sonen packar han ner sakerna i sonens ryggsäck.
  • MHoof

Jag svarade nej...hade en period där jag alltid hade väska med mig men till vad egentligen?
    Vad har ni alla tjejer i era väskor egentligen??!!
    Det jag tar med mig när jag går hemifrån är mobil, nycklar och min lilla plåtdosa med korten.
    Handkrämer och hårborstar, parfymer(?) och allt annat som man släpar med för en sväng på stan, vad är det bra för??

• Majakattan

Eftersom jag inte har bil så är ryggsäcken på ryggen det mest naturliga för mig vare sig jag åker buss eller cyklar.

• La Lola
    MHoof skrev 2011-04-18 18:17:28 följande:
    Jag svarade nej...hade en period där jag alltid hade väska med mig men till vad egentligen?
    Vad har ni alla tjejer i era väskor egentligen??!!
    Det jag tar med mig när jag går hemifrån är mobil, nycklar och min lilla plåtdosa med korten.
    Handkrämer och hårborstar, parfymer(?) och allt annat som man släpar med för en sväng på stan, vad är det bra för??
    Jag hajar inte heller.....
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Flisan79
    La Lola skrev 2011-04-18 15:54:03 följande:
    Jag måste vara en man.
    Jag med

Fast visst händer det att jag har väska men det beror på väder och klädsel. Har man endast en sommarklänning på är det svårt att plasera grejerna...typ i bh:n då .
    För mig är det iaf i nödfall eller till fest då jag tycker det är snyggt med en pluska (kuvertväska).
  • Sanna här

Jag är ganska manlig i dessa sammanhang

Jag skulle aldrig orka bära med mig smink, handkräm, hårborste osv när bara jag ska shoppa några få timmar. Jag sminkar mig, fixar håret och går på toa hemma sen klarar jag mig tills jag är tillbaks.  Det har dessutom hänt att jag sytt  innefickor i mina plagg bara för att slippa bära nåt.

• Boothwalker

I min väska finner du just nu: Kamera med objektiv (canon eos 5d med 50mm) Extra objektiv (28-135mm) Blixt Närbildslinser Tygkasse Mörk choklad med lakrisbitar Plånbok 3 buffar Minneskort (4GB har ett på 16 i kameran) Minneskortsläsare Typ extrabatteri till ajfånen Usbsladd till ajfånen Pass Tuggummi (stimorol fusion strawberry lime) Två sorters busstidtabeller Servett Linsvätska och linsburk Spork Halstabletter (grönvita fishermans friend) Svart och röd märkpenna 7 plåster i tre olika storlekar. 6 hårsnoddar 1 reliv 2 påsar peppar 1 påse salt 8 påsar french fries (krydda) Borde ha: solglasögon och strumpor I fickorna har jag mobil och nycklar

♪♫♪ Ajv siin vat aj chous änd ajv siin vat aj niid, änd dät is enaff, tu vant mår vud bi griid. ♪♫
Svar på tråden Använder du handväska?