• PerG

Använder du handväska?

Om du ska lämna hemmet t.ex. för att gå på stan eller liknande, brukar du använda handväska då?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Använder du handväska?
  • Art Vandelay

Oftast inte, det beror på hur stora jackfickor jag har eller om jag inte har nån jacka alls. Brukar bara ha med mig plånboken och telefonen så det tar inte så mycket plats.

• tideloo

Nej! Tycker d e så jobbigt å bära på:) har visa kort å körkort å mobil i fickan!

• hannahlilla

Ja, nästan alltid! Jag måste alltid ha med mig handkräm, min enorma plånbok, min enorma nyckelknippa, en parfym, läppsyl och läppglans och massa sånt tjafs så handväska är rent nödvändigt.
    Men ska jag bara till affärn eller liknande så tar jag bara plånboken i handen.

Elvira, 19/3-07.
  • tahira

Ja, absolut.

Har alltid med mig pengar, nycklar, mobiltelefon, hörlurar, vatten, solglasögon, paraply (väderleken här kan skifta på fem sekunder), smink, handkräm, servetter, bakteriedödande gele och kamera. Plus tre gånger så mycket saker om jag är med min son.

• Boothwalker

Ja. Men ingen tjejig. Får inte plats med kameran i fickan...

♪♫♪ Ajv siin vat aj chous änd ajv siin vat aj niid, änd dät is enaff, tu vant mår vud bi griid. ♪♫
  • Neapea87

Ja, såvida jag inte bara ska till mataffären lite snabbt. Jag har alltid med mig plånbok, extra korthållare (till alla medlemskort), solglasögon, liten sminkväska (åtminstone alltid ett täckstift), eight hour cream, handkräm, pincett, hårnålar, hårsnodd, kamera, telefon, näsdukar, tuggummin, penna, nycklar, astma-inhalator, dagens medicindosett, ett par nappar och ett mini-paket med våtservetter. Det får INTE plats i mina fickor ;)

• Fluffguf

Oftast inte, men det beror lite på vart jag ska. Jag brukar oftast ha med mig plånbok, mobil och nycklar, och det får plats i jackfickorna.

• Sanna här

Har det bara när det är varmt på sommaren när grejerna inte får plats i fickorna. Så liten som möjligt

• Elli47

Ja! Var ska man annars ha börs och annat?? Gillar dessutom väskor så jag har en massa olika att välja på!

Svar på tråden Använder du handväska?