• PerG

Använder du handväska?

Om du ska lämna hemmet t.ex. för att gå på stan eller liknande, brukar du använda handväska då?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Använder du handväska?
  • MammaG

Alltså handväska och handväska - jag ser någon pimpinett lite pryl framför mig då. Jag har en stor jäkla axelremsväska där jag har allt från kollegeblocket och penna som jag använder när jag arbetar till godispappaer, gormitis och mellanstora stenar som min grabb lägger dit när han hittat någon han tycker är fin

• Flisan79

Jag förstår absolut allt man har i sina väskor för om jag väl använder en kan jag mycket väl fylla på lite extra. Samt att det såklart kan ligga kvar saker sen gammalt.

Däremot gör jag allt för att slippa väska. Som bok, ipod och telen i ett. Jag har en iphone som jag laddar ner musik (givetvis) och böcker på. 3 i 1 alltså. Plånbok är för stort så har korten löst och så nycklar förstås. Någon liten näsduk eller läppglans får man lätt plats med i fickorna.

Tror mycket hanlar om att jag vill slippa hålla reda på en lös del. Att ha händerna helt fria känns så mycket lättare Sen ryggsäck skulle ytliga jag använda över min döda kropp typ

• tjej87

Ja, har alltid en väska utom när jag bara ska ner till lilla ICA på vår gata, då blir det plånboken i handen bara. Har vanligtvis plånbok, mobil, busskort, nycklar, en penna, tuggummipåse, lypsyl, tamponger och trosskydd i väskan :) Har även lite övrigt skräp som rensas ut då och då, gamla kvitton och sånt...

• MHoof
    Flisan79 skrev 2011-04-19 14:22:26 följande:
    Jag förstår absolut allt man har i sina väskor för om jag väl använder en kan jag mycket väl fylla på lite extra. Samt att det såklart kan ligga kvar saker sen gammalt.

Däremot gör jag allt för att slippa väska. Som bok, ipod och telen i ett. Jag har en iphone som jag laddar ner musik (givetvis) och böcker på. 3 i 1 alltså. Plånbok är för stort så har korten löst och så nycklar förstås. Någon liten näsduk eller läppglans får man lätt plats med i fickorna.

Tror mycket hanlar om att jag vill slippa hålla reda på en lös del. Att ha händerna helt fria känns så mycket lättare Sen ryggsäck skulle ytliga jag använda över min döda kropp typ
    Jag är som du :)
  • Boothwalker
    Flisan79 skrev 2011-04-19 14:22:26 följande:

Jag hänger min på axeln (över huvudet) en väska jag måste hålla i skulle jag bli totalt galen på! =)
    ♪♫♪ Ajv siin vat aj chous änd ajv siin vat aj niid, änd dät is enaff, tu vant mår vud bi griid. ♪♫
  • Cornellia
    MHoof skrev 2011-04-19 14:37:35 följande:
    Men hörrni tjejer....trosskydd och tamponger varje dag?? :P
    Det är väl bra att ha med sig, så att man har om mensen kommer när det inte riktigt var tänkt?
    BF 1/9 2011
  • tjej87
    Jag anävnder det ju inte varje dag (kanppt aldrig, har nästan ingen mens tack vare minipiller) men det är bra att ha med sig för säkerhetsskull liksom :)
  • Boothwalker
    Är man så organiserad att man tänker på att packa ner det när det väl kan behövas?

Det tar ingen plats direkt och behöver man det är det väldigt skönt att ha det =)
    ♪♫♪ Ajv siin vat aj chous änd ajv siin vat aj niid, änd dät is enaff, tu vant mår vud bi griid. ♪♫
  • Raskask
    Man kan ju behöva dela med sig till någon som inte har väska? Har man bara en någlunda rymlig modell så tar ju heller inte ett paket tamponger någon större plats . Mina väskor fylls på kontinuerligt under den tid jag använder dom med lite av varje som jag kanske kommer att behöva någon gång. Ingen större vits att släpa med sig väska överallt om man ändå inte har ett plåster, en penna, extra batterier, en liten sax eller så när det råkar behövas.
Svar på tråden Använder du handväska?