Cykelhjälm
Vad är eran åsikt om att använda cykelhjälm, vet man borde använda för huvudet finns ju ej att få i reserv men känner mej töntig använda cykelhjälm då jag cyklar med kompisar.
Hur gör ni andra?
Vad är eran åsikt om att använda cykelhjälm, vet man borde använda för huvudet finns ju ej att få i reserv men känner mej töntig använda cykelhjälm då jag cyklar med kompisar.
Hur gör ni andra?
Har alltid cykelhjälm.
Vad spelaar det för roll om det ser töntigt ut?
Jag är 27, i de flesta ungdomars ögon (vilket för övrigt är ungefär de enda som bryr sig om att tycka andra är töntiga...) är jag töntig vad jag än gör och hur jag än ser ut. Så hjälmen gör nog varken till eller från.
De som har något i huvudet värt att skydda gör det oxå.
Och argumentet att man inte cyklar så fort, inte faller så högt, ser sig för m.m. BULLSHIT!!! Det finns en halv miljon andra trafikanter runt omkring dig, och ca hälften av dem kör som om de fått kortet i kellogspaketet. Dem kan du inte kontrollera, och kör de på dig i 90km/h spelar det ingen roll att du kör sakta, faller kort bit och har sett dig för.
Eh... Hur gammal är du TS? I trådstarten verkar det som om du är typ 14 år eller så. I ditt sista inlägg verkar du dock lite mer vuxen.
Jag är av den åsikten att det är totalt idiotiskt att inte använda cykelhjälm och de som låter sina barn cykla utan hjälm borde skjutas (bildligt talat). Ändå har jag själv ingen hjälm. Antar att det är av vana och lathet. Jag tyckte inte heller att det var särskilt häftigt att ha hjälm när jag var yngre. Inte för att själva hjälmen var töntig eller så, utan för att den förstörde frisyren! Alltså använde jag inte hjälm i tonåren och nu när jag väl börjat cykla igen efter ett antal år så har jag ingen hjälm och inte vanan att använda det heller. Det är nog därför jag inte tänkt på att köpa någon. Min son har dock hjälm och jag skulle aldrig låta honom cykla utan den på huvudet.
Jag är ett pucko och en hycklare, jag vet. Så fort jag får lite mer pengar här så ska jag köpa mig en cykelhjälm.
1. Bilen går fortare
2. Bilbältet har den fördelen framför cykelhjälmen att det är fast monterat i bilen. Du behöver varken köpa, komma ihåg eller förvara bilbältet någonstans, eftersom det redan är på plats och är mycket enklare att använda.
Men i princip så är det rätt meningslöst att använda bilbälte när du kör 30 rakt fram på en platt väg ute på en öppen slätt och det inte kan komma några andra bilar.