Cykelhjälm
Vad är eran åsikt om att använda cykelhjälm, vet man borde använda för huvudet finns ju ej att få i reserv men känner mej töntig använda cykelhjälm då jag cyklar med kompisar.
Hur gör ni andra?
Vad är eran åsikt om att använda cykelhjälm, vet man borde använda för huvudet finns ju ej att få i reserv men känner mej töntig använda cykelhjälm då jag cyklar med kompisar.
Hur gör ni andra?
Vad okunnigt folk det finns på sådana här trådar. Ring till närmaste akut och kolla upp lite statestik över cykel olyckor. Förstår inte hur man kan chansa och utsätta sig för risker. Själv litar jag absolut inte på mina medtrafikanter så därför använder jag hjälm. Om man är rädd om sig Och vill vara bra förebilder för barn använder man hjälm. Tycker den här disskutioner är lite töntig faktisk, vuxna människor ska väl kunna skilja på rätt och fel, och jag tycker det är fel och inte använda hjälm
köpt en snygg cykelhjäm en röd, skäms inte
gjorde det när jag var lite använde aldrig hjälm
men nu när jag är äldre och så alltid hjälm.-.kanske inte till närköpet men till längre sträckor visst åker den alltid på
skäms inte över det, tänk om det händer en olycka. vem skrattar då?
Vad gör ni förresten av cykelhjälmen när ni kommit fram till Ica? Låter ni den hänga kvar på cykeln, eller tar ni med den in?
Är du ett barn ts?
Barn under 15 måste använda hjälm eftersom det är lag på det I vår familj använder alla hjälm eftersom vi är värdefulla.
Stårscha: vi bor så att cyklarna ställs olåsta överallt och hjälmarna hänger på cykeln.