Cykelhjälm
Vad är eran åsikt om att använda cykelhjälm, vet man borde använda för huvudet finns ju ej att få i reserv men känner mej töntig använda cykelhjälm då jag cyklar med kompisar.
Hur gör ni andra?
Vad är eran åsikt om att använda cykelhjälm, vet man borde använda för huvudet finns ju ej att få i reserv men känner mej töntig använda cykelhjälm då jag cyklar med kompisar.
Hur gör ni andra?
Jag använder hjälm. Tycker att det ser rätt töntigt ut men hellre se lite töntig ut än att bli skadad.
När (det händer titt som tätt) någon tittar och skrattar brukar jag tänka "jag kan ta av den här, du kommer fortfarande se ut sådär".
Det är svårt att hitta en hjälm som passar med en kärringcykel. Vill inte ha en racer-hjälm till en sån cykel.
skämms otroligt om jag glömt hjälmen! Ser så urbotat korkat ut att cykla utan hjälm.
95% av alla jag cyklar förbi har hjälm (göteborg)
Har blivit påkörd av bil och gjort rejäla vurpor när jag har cyklat utan hjälm och klarat mig fint. Hjälm är överskattat.
Har blivit påkörd av bil och gjort rejäla vurpor när jag har cyklat utan hjälm och klarat mig fint. Hjälm är överskattat.
Efter att ha arbetat med människor med hjärnskador en del på grund av de inte använde hjälm vid just cykling skulle jag aldrig någonsin cykla utan hjälm en olycka händer så lätt..... Angående att det är skämmigt och töntigt så kanske det är värre att inte kunna prata sköta sin hygien
vill inte skryta men känner mej stolt, använde idag igen då vi var och cyklade hjälm fast väninnan var med.