Inlägg från: Västeråsmamman |Visa alla inlägg
  • Västeråsmamman

Januaribebis 2012

Har också precis plussat. Om beräkningarna stämmer är det bf 4-6 januari.
    För oss var det ganska oväntat äben om man efter 3 tidigare graviditeter borde fatta hur bebisar blir till
    Har dock glömt när är det dags att ringa mvc?

• Västeråsmamman

Kan man bli sjukskriven pga illamående? Jag har inte mått illa knappt alls de andra gångerna men nu är det mkt sjösjuka. Jag vet inte hur jag skall klara av att jobba med detta?

• Västeråsmamman

6+0 idag, jätteskönt fast tiden går lite långsamt dessa första veckor. Jag har fått tid för inskrivning den 23:e samma bm som förra gången.
    Va många det är som ska göra tidiga ul. Här får vi bara göra det om man har något besvär. Jag har inte det just nu mer än det vanliga, trötthet, molvärk, illamående mm,
    För oss är det barn nr 5 om det bara är en bebis därinne. Blir spännande att se lite senare.
    Hur klarar ni andra av att jobba när man är såhär trött?? Jag får verkligen anstränga mig. Idag har jag tagit lite bonnpermis. Fasar för måndag då jag ska åka iväg och träffa kunder. Hur ska det gå??

• Västeråsmamman

Oops idag känns det som om magen har svullat rejält. Vill inte att det ska synas än på några veckor...
    Har ni berättat för omgivningen ännu? Vi väntar gärna så länge som möjligt.

• Västeråsmamman

Om det bara är en denna gång så blir det vår 5:a. Men man vet ju aldrig. Har tvillingar som fyller sju år nästa vecka, en som snart blir 9 och en som är 2 år ovh 2 mån.

När jag blev gravid med 2 åringen så fick vi kommentarer ex, det där var väl onödigt. Därför vill vi gärna vänta fast man håller på och spricka.

• Västeråsmamman

Mamma76 skickar en stor kram. Det finns inga ord....

• Västeråsmamman

Ingen bra natt. Har vaknat flera gånger med kramp på vänster sida.
    Ringde och fick en akut läkartid idag kl 10.40
    Snälla håll tummarna att allt är bra därinne.

• Västeråsmamman

Tack för tummhållningar. Allt såg så bra det kan göra såhär tidigt. Läkaren sa att det finns ingen anledning till oro.
    Värken berodde förmodligen på en sprucken cysta. Skönt då kan man andas ut lite grann.

• Västeråsmamman

@majskorn jag var i v 6+4 idag. Det syns litegrann men kan variera från person till person. Har man tur kan man se hjärtat men det är inte säkert. Doktorn sa till mig att det finns variationer eftersom det aldrig går att veta exakt så tidigt när ägget fäste.
    Hoppas att det går bra för dig på torsdag.

• Västeråsmamman

Är det vanligt att tappa känningarna? Jag vaknade i morse och känner mig inte det minsta gravid. Har kännt av hormoner i massor innan. Men nu ingenting....
    Jag bara önskar att dessa första veckor kunde snabbspolas fram

Svar på tråden Januaribebis 2012