Januaribebis 2012
MaHo89 vad fruktansvärt för er. Finns inga ord. Skickar en kram
MaHo89 vad fruktansvärt för er. Finns inga ord. Skickar en kram
Grattis Bumbi
Just nu en dokumentär på 4-an om en tjej som är ovanligt kortväxt.
Grattis till alla lyckade rul!
Jag var på koll idag på spec mvc. Allt såg bra ut men lillen drog upp benet och ville inte visa vilket kön den har.
Är sjukskriven nu på heltid hela graviditeten. lite trist men helt nödvändigt.
Går in i v 22 idag.
Syoss, sjukskriven pga sammandragningar och mina proppar i benet.
Fick i mitt fall ett glädjebesked på vågen i morse bara +0,5 kg vilket är jätteskönt. Jag gick upp 7 kg precis innan jag blev gravid och har varit lite orolig att gå upp jättemkt.
Annars har jag en väldigt livlig krabat därinne. Minns inte att de andra var så aktiva. Just nu har den huvudet uppåt och sparkar nedåt.
Har mensvärk idag. Inte skönt alls men det går väl förhoppningsvis över.
Idag har jag jättemkt onda sammandragningar så det är sängen som gäller. Vill ju att denna plutt stannar därinne. Men det finns inte någon som tror att den inte kommer tidigare. Det har alla 4 syskonen gjort. (v 35,29 och 34)
Ska försöka sova en liten stund.
Hörde att det är bra att käka apelsin/dricka apelsin juice samtidigt som man tar järntabletterna. C vitaminet hjälper kroppen att ta upp järnet snabbare.
Jag har bara gått upp 0,5 kg men hade lite att ta av från början. gick upp 4-5 kg strax innan jag blev gravid.
Jobbigt för er som är sjuka hoppas att ni piggar på er.
Jag har blivit väldigt trött igen men det beror säkert på att jag vaknar minst 1 ggr varje natt.
Krabaten därinne har fotbollsmatch för jämnan nu, men det är mysigt.