Inlägg från: Västeråsmamman |Visa alla inlägg
  • Västeråsmamman

Januaribebis 2012

Håller tummarna för er som ska träffa läkare att det funkar med sjukskrivningarna.
    Här misstänker jag att det är hf i antågande. Inte kul alls. Fick den värsta varianten förra gången när det bröt ut tog det 5 dagar tills lillplutten var ute.
    Ska ringa bm för att få en koll.

• Västeråsmamman

Är i 27+6 idag. Har samma symptom som förra gången. Inte kul.
    Bm svarar inte utan man kunda bara lämna meddelande på tfnsvararen. Vet inte om jag måste åka in och kolla?? Jag väntar en timme till för att se om hon hör av sig.

• Västeråsmamman

Jag har alltid tackat ja till hembesök. Tycker att det är jätteskönt.

• Västeråsmamman

Har tillbringat dagen på förlossningen. Blodtrocket var lätt förhöjt när jag kom in och ctg remsan var inte bra.
    Sen har de kollat allt de kan tom gjort mr röntgen. Men alla prover är bra så jag får åka hem imorgon. De vill observera för säkerhetsskull i natt.

När mina barn blir tonåringar och tycker attmamma är dum i huvudet kan jag ta fram pappret med röntgensvaret och visa att jag är normalstörd

• Västeråsmamman

Är kvar på fl, de är osäkra på hur barnet mår. Är satt på fasta och fick byta om från egna kläder...
    Jag skulle ju hem idag...men nu finns risk att de måste ta ut bebisen istället.

• Västeråsmamman

Tack för alla tumhållningar. Bricanylen har gjort att det avstannat ett tag i alla fall. Vill gärna komma till november åtminstone.
    Proverna visar ingen hf än så länge. Jätteskönt.
    Blir inlagd över helgen.

• Västeråsmamman

Carola vad läskigt för din vän. Hoppas att allt går bra

• Västeråsmamman

Kort rapport. Har fått flytta till en bb avdelning. Fått en andra bricanylspruta.
    Har börjat öppna mig ca ett finger plus att tappen är mjuk och har minskat från 5 cm till ca 2,5 cm.
    Bebben vekar må bra nu även om vissa ctg kurvor varit lite konstiga.
    Men det ä r en pärs att ha så mkt värkar. Till ingen nytta dessutom jag ska ju ändå bli snittad.

• Västeråsmamman

Om bebben kommer nu så är lungorna inte riktigt mogna utan den behöver andningshjälp i början. Blir några veckor på neo till att börja med.
    Men alla i princip som föds i denna vecka överlever och de flesta får inga komplikationer på sikt.
    För min del så lovade de att jag inte skulle behöva komma i aktivt värkarbete eftersom jag är snittad tidigare och då finns det risker med det. Men det verkar de inte bry sig så mkt om just nu. Men jag hoppas att bebben väntar en stund till i alla fall.

• Västeråsmamman

Lite lugnare idag. Har nyss blivit undersökt igen av läkaren. Han hade inte samma uppfattning som de jag träffade på förlossningen igår. Han tyckte inte att tappen var förlossningsmogen och sa att om det var lugnt kunde jag åka hem och vila efter helgen.
    Så hoppas på det så att bebben får vara kvar några veckor till.

Svar på tråden Januaribebis 2012