Januaribebis 2012
Jag är på akuten. Har fått en propp i benet som de tror beror på graviditeten.
Jag är på akuten. Har fått en propp i benet som de tror beror på graviditeten.
Lägesrapport,
Är inskriven på sjukhuset på grund av två stora blodproppar i vänster ben. Kan inte gå fn. De är oroliga att propparna ska vandra vidare och därför behåller de mig här.
Deras teori är att det beror på graviditeten men att pyret är opåverkad. Inte kul alls men vad ska man göra? Nu ska jag få sprutor i 6 mån för att förebygga nya proppar.
Jag blir kvar på sjukhuset till imorgon. Jag vaknade i torsdags av att jag hade ont i benet och inte kunde röra mig. När jag försökte gå upp så såg jag att benet var jättesvullet. Då ringde jag vc som skickade mig omedelbart till akuten. Där blev jag undersökt av 4 läkare och skickad på ultraljud av benet. Då såg de direkt att det var två stora proppar i venerna.
På grund av att de sitter så högt så finns en ökad risk att de lossnar och då vill de ha lite koll.
Otur kombinerat med grav hormoner är orsaken.
Ett råd till er alla sitt inte stilla för mkt. Försök att röra på er en liten stund om dagen för då minimeras risken att drabbas av detta.
Missoctober88 hoppas att allt har gått bra. Kram
Beklagar verkligen ni som drabbats av detta hemska. Massor med tröstkramar.
Jag har äntligen fått komma hem. Ska till spec mvc imorgon. Hör av mig efter det.
Kom nyss hem från läkarbesöket. Fick se en liten krabat som rörde på sig mkt. Hon mätte till 11+2 ungefär men sa att det inte var så säkert. Enl sista mens borde det vara 11+4 men säkert vet man ju inte förran vid Rul.
Det var i alla fall jättehäftigt att få se en liten människa i miniatyr och hon behövde inte ens göra vul utan kunde göra direkt på magen.
Lycka till alla ni andra som väntar.
Kram en glad tjej
Sessan4 jättetråkigt att höra, lider med er.
Stor kram
Zaraah det är så det är när allt bara är normalt. Njut så mkt du kan.
Kram
Anonym ja de säger att man generellt ska va försiktigare när man är gravid.
"tidiga missfall" innan v 12 har man oerhört svårt att påverka. Det är oftast något som gått fel i fosterutvecklingen.
Ibörjan tror jag att de uppmanar till försiktighet för att man inte ska anklaga sig själv om ngt händer.
Sen brukar de vara en ickeissue för de som kommit till mitten/slutet av graviditeten.
Liiv jag håller alla tummar och tår att det får gå bra den här gången.
Stor kram