Inlägg från: LillaJag89 |Visa alla inlägg
  • LillaJag89

Januaribebis 2012

Hallå allihopa!

Nu har jag följt er i "smyg" i en evighet känns det som. Men på grund av nyfikna människor och att vi inte talat om grav till nån förran igår vid RUL har jag inte vågat skriva :P

Har en dotter född 4 januari 2009 (var berääknad 10/1)
    Och väntar nu enligt rul en liten son beräknad även han den 10/1. Läskigt värre.

Bor utanför västerås på landet.. Finns de många västeråsare här?

• LillaJag89

Vi har börjat handla lite de illa som behövs. Har kvar de mesta från dottern, som vi klär väldig unisex. Sen anser inte vi att bebisen tappar snoppen fall han skulle ha rosa strumpor osv på sig ;)

Idag ska jag lägga förbokning på nya vagnen! :) Tjoho!!

• LillaJag89

Bekagar sorgen.. Idag var de Bm besök. Sf mått på 21 cm i v 19+1. Fosterljuden låg på 144. Dottern tyckte de vår kul och höra lillebror prata som hon sa. Passade även på att låna hem tens, ska testa i tre veckor mot foglossning. Hjälper inte dej blir de akupunktur sej. Så nästa besök om 3.veckor typ :)

• LillaJag89
    Alltochinget skrev 2011-08-25 12:49:35 följande:
    Jag behöver råd och tips om BABYSKYDD. Ni som har barn sen innan (eller känner nån som har barn) vad har/hade ni/de för babyskydd? Tycker det är så svårt att välja! Det är stor skillnad i pris men hur skiljer de sig från varandra? Vilket är bäst?
    Vi hade acta gracos till dottern.  Som vi sålde och kommer köra på samma igen. Vet många barn som växt ur brios fort på bredden.
    Vi är super nödja med gracos :)
  • LillaJag89
    Alltochinget skrev 2011-08-30 07:47:09 följande:
    Vi har köpt ett brio babyskydd som var kampanj på. Sen har vi fått ärva en babybjörn bärsele. Kläder har jag köpt I love mum/dad bodys från hm bara. Har också funderat på overall, vad man ska ha. Och hur man ska bädda i vagnen?! Vi ska ha en emmaljunga med hårdlift. Ska man ha åkpåse i? Får det ens plats? Eller täcke? Filt? Fårskinn? Jag har ingen aning. Man får väl höra efter när man köper vagn, vad de rekommenderar. Eller vad säger ni andra med erfarenhet?
    Vi kommer ha en vindfleece overall från polarn&pyret i strl 56. Bebisen kommer ligga nerbäddad på fårfäll med filt eller i sjal. Blir alldeles lagom här. Kommer j inte gå ut när de är mer än 10-15 minus iaf..
  • LillaJag89
    cabrera skrev 2011-08-30 17:38:59 följande:
    Har någon här varit på underbara barn mässan tidigare? Hur pass mycket billigare är det egentligen?
    Allt är inte billigare.. Mycket märkeskläder är dock det. Och sen får man mycket gratisprover av blöjor, och massa rabattsaker osv..
  • LillaJag89
    curiosa skrev 2011-08-31 08:59:36 följande:
    Måste verkligen skaffa mig en passande jacka märkte jag igår efter att jag stått ute i 4 timmar i skogen när sonen orienterade.
    Men jag hittar ju bara pop fleece som ett alternativ inga andra övht.

Har ni hittat några jackor som fungerar, i stora stl. Jag har ca 46 just nu och kommer ju inte att bli mindre direkt...
    bonprix säljer billiga gravid jackor. och fleecetröjor..
  • LillaJag89
    Västeråsmamman skrev 2011-09-09 06:45:14 följande:
    Mötte en person igår som sa "va ska de snitta dig igen? Till min sonhustru sa de att de inte gör fler än 3 snitt"
    Jag svarade bara men vad har de för val? Barnet måste ju komma ut.

Efter i mitt fall 3 gf snitt så är riskerna ännu större med en "vanlig" fl.

Får ni också knäppa frågor??
    jo du. konstigaste jag hört denna grav var en bekant som frågade vilken vecka jag var i, svarade då i v 19 som jag var då. och han svarar men då är de ju försent för abort..

Ehhh... Jaa.. Vi har inte planerat att skaffa barn för att sen göra abort.. Mysko kommentar..
  • LillaJag89

Planerar att helamma 6 månader eller mer.
    Dotter slutade amma runt 2 år. Och hoppas det funkar lika bra nu.

Finns inga smidigare än att ha maten med sig jämt och i rätt temperatur :)

Svar på tråden Januaribebis 2012