Januaribebis 2012
Dom ligger ju skyddade i en liggdel, och är de mer än 10-15 minus går vi inte ut med så liten bebis.
Känner inte av nått direkt alls från hinnsvepningen igår. Får se om de kommer idag.
Hoppas på de :D
Verkade dock som att lite av slemproppen kom igår, och lite kladdigare idag. Får väl se.
Börjar få ond mensvärk nu.. mycket bra! :D
Hoppas bara den håller i sig rejält nu..
Känns som jag inte har en aning om vad som ska ske. Kommer liksom inte ihåg något från dotterns, även om jag läser tillbaka i bloggen så känns de som jag inte vet hur de ska kännas. Fler som känner så?
Imorgon är vi bjudna på släktmiddag, för 3 år sen kunde vi inte gå för då låg vi på förlossningen. Och har sagt att kommer de inte imorgon så kommer jag få gå över tiden..
Känns helt ärligt som att man kommer vara gravid resten av livet just nu.
Färdknäppte igår kväll och imorse, hoppas tametusan att något händer snart,
har så jäkla ont i blygdbenet så de finns inte.
Funderar på att sätta mig på pilatesbollen och studsa lite åt alla håll så kanske de påskyndar lite?
äntligen händer de något. slemproppen gick strax efter ett kokhett bad.
nu hoppas jag de drar igång fort.
med dottern kom slemmisen på fredag morgon, samtidigt som vattenavgång, och hon är född söndag kväll efter igångsättning.
Dottern fick även vattkoppor idag :(
Kan de inte bara hända nått snart?
Har en totalt hemsk dag.
Igår var jag hungrig som ett svin hela dagen, åt konstant. Tänkte att kroppen nog ville ladda upp, slemmisen gick på kvällen, lite mer molvärk men inge mer.
Idag somnade jag mitt på dagen i soffan, inget som sker annars.
Men inget mer sker.
Kommer lite slemmigt med liiiite färgat rosa i, men inget mer.
Kan de inte bara hända nått snart? Har så jäkla ont i blygdbenet att jag knappt kan röra mig eller gå.
Bm imorgon för en ny hinnsvepning. Bf på tisdag.
Ursäkta gnället :P
Vart hos bm. Fick ny hinnsvepning. Öppen 2 cm, och hon töjde på bra. Tappen var mjukare än förra veckan. Och nu blöder de lite, hoppas nått händer. Har så ont så jag vet fan inte om jag står ut. Senast 25 januari blir jag igångsatt. Måste föda innan. Bm trodde dock att vi inte skulle ses nästa vecka så jag hoppas på de. Vill inte föda någon megabebis ju.. Gnäll, gnäll, gnäll..
Fick en hinnsvepning idag. Och barnmorskan sa att om de kom blod mer än en 5 krona skulle jag ringa förlossningen.
Det har kommit mer än en 5 krona, men då slemblandat. Ska jag ringa in ändå tro?
Har kommit ganska mkt vid varje toabesök..
Mitt vatten har gått. Nu väntar jag bara på värkarna..
Mitt vatten gick igår vid 21. Nu väntar jag på igångsättning. Inga värkar alla har jag.
oh, nu börjar värkarna göra ont. kommer var 4 e minut och syntocinondroppet droppar på med 75 ml i timmen.
Får se om de blir en 120112 eller en fredag den trettonde bebis :P
Igår kväll 17:53 kom vår son.
3785 gram och 52 cm lång.
Så underbar!