Inlägg från: LillaJag89 |Visa alla inlägg
  • LillaJag89

Januaribebis 2012

roxylady skrev 2012-01-03 13:36:48 följande:
    Hur har ni bäddat liggdelen nu inför bebis ankomst? Jag har bara åkpåse och en liten vagnskudde. Är det för lite?? När min sambo kom hem efter jobbet igår så var han så förvånad hur andra hade bäddat sina. Det var täcken och kuddar så de låg högt med huvudet. Ska dom det? Tycker ett täcke känns lite mkt när man har en åkpåse??
    Vi har fårskinn, mjuk liten kudde och en filt. Skulle de nu bli vinter med minusgrader så sätter vi i en åkpåse.

Dom ligger ju skyddade i en liggdel, och är de mer än 10-15 minus går vi inte ut med så liten bebis.
  • LillaJag89
    Haanky skrev 2012-01-03 14:01:42 följande:
    ett tips ja fått är att ha en liten termometer i vagnen så vet man på ett ungefär hur varmt bebis har det..  det blir varamre i vagnen än va man tror... sen har ja hört olika om man har sufletten uppe när det blåser så fångas vinden så den går ner i vagnen och har man sammtidigt den där kappan på så cirkuleras inte den luften som dras ner av suffletten ... hahah blir tokig på alla tips :D:D bäst att stanna inne ;);)  eller använda sig av en termometer å sunt förnuft :D
    Bebisen kommer ha en windstopper overall från pop. så inget tjockare. med dottern pälsade vi på henne för fullt och oftast var hon ju för varm..
    tror att detta kommer räcka, är ju som sagt ingen direkt vinter. regnar, snöar eller blåser massor har vi regnskyddet på som skyddar.

har en bugaboo donkey så regnskyddet täcker liksom hålet, förrutom lufthålet :P
  • LillaJag89

Känner inte av nått direkt alls från hinnsvepningen igår. Får se om de kommer idag.
    Hoppas på de :D

Verkade dock som att lite av slemproppen kom igår, och lite kladdigare idag. Får väl se.

• LillaJag89
    Pusselbiten86 skrev 2012-01-04 11:58:09 följande:
    Ni som fått hinn svepning- har ni fått de långt innan beräknat datum?
    Fick en igår den 3e.. är beräknad den 10;onde..

men känner inte av nå än som de verkar..
  • LillaJag89

Börjar få ond mensvärk nu.. mycket bra! :D
    Hoppas bara den håller i sig rejält nu..

Känns som jag inte har en aning om vad som ska ske. Kommer liksom inte ihåg något från dotterns, även om jag läser tillbaka i bloggen så känns de som jag inte vet hur de ska kännas. Fler som känner så?

Imorgon är vi bjudna på släktmiddag, för 3 år sen kunde vi inte gå för då låg vi på förlossningen. Och har sagt att kommer de inte imorgon så kommer jag få gå över tiden..

• LillaJag89
    Syoss skrev 2012-01-05 13:30:30 följande:
    Borde det stå på Mina Sidor på Försäkringskassans hemsida om mitt Moderskapsintyg har kommit in? Jag skickade in det i samband med GP-ansökan för flera flera flera veckor sen men ser inget om det där?
    Jag har heller inte fått något "startbrev"från dom. Men alla mina uppgifter finns registrerade på Mina Sidor.
    startbrevet skickar dom ut ca en vecka efter att moderskapsintyget har kommit in stod de på deras fb sida.. testa och ring och kolla om de kommit in.. mitt förra moderskapsintyg försvann med posten..
  • LillaJag89

Känns helt ärligt som att man kommer vara gravid resten av livet just nu.

Färdknäppte igår kväll och imorse, hoppas tametusan att något händer snart,
    har så jäkla ont i blygdbenet så de finns inte.

Funderar på att sätta mig på pilatesbollen och studsa lite åt alla håll så kanske de påskyndar lite?

• LillaJag89

äntligen händer de något. slemproppen gick strax efter ett kokhett bad.
    nu hoppas jag de drar igång fort.

med dottern kom slemmisen på fredag morgon, samtidigt som vattenavgång, och hon är född söndag kväll efter igångsättning.

Dottern fick även vattkoppor idag :(

• LillaJag89
    twistedtofit skrev 2012-01-07 22:01:03 följande:
    När jag fick sonen fick man 2 väskor på bb, en från libero o en från natusan (tror jag det var). Man behövde inte anmäla sig till någon klubb alls då!

När jag födde dottern för 3 år sedan i Västerås fick man bara babybag. Mejlade då Libero och då skickade dom hem en väska.
  • LillaJag89

Kan de inte bara hända nått snart?
    Har en totalt hemsk dag.

Igår var jag hungrig som ett svin hela dagen, åt konstant. Tänkte att kroppen nog ville ladda upp, slemmisen gick på kvällen, lite mer molvärk men inge mer.
    Idag somnade jag mitt på dagen i soffan, inget som sker annars.
    Men inget mer sker.

Kommer lite slemmigt med liiiite färgat rosa i, men inget mer.
    Kan de inte bara hända nått snart? Har så jäkla ont i blygdbenet att jag knappt kan röra mig eller gå.

Bm imorgon för en ny hinnsvepning. Bf på tisdag.

Ursäkta gnället :P

• LillaJag89

Vart hos bm. Fick ny hinnsvepning. Öppen 2 cm, och hon töjde på bra. Tappen var mjukare än förra veckan. Och nu blöder de lite, hoppas nått händer. Har så ont så jag vet fan inte om jag står ut. Senast 25 januari blir jag igångsatt. Måste föda innan. Bm trodde dock att vi inte skulle ses nästa vecka så jag hoppas på de. Vill inte föda någon megabebis ju.. Gnäll, gnäll, gnäll..

• LillaJag89

Fick en hinnsvepning idag. Och barnmorskan sa att om de kom blod mer än en 5 krona skulle jag ringa förlossningen.

Det har kommit mer än en 5 krona, men då slemblandat. Ska jag ringa in ändå tro?
    Har kommit ganska mkt vid varje toabesök..

• LillaJag89
    bumbi 84 skrev 2012-01-09 20:40:53 följande:
    Jag hade ringt för att vara på den säkra sidan!
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112

Det var ingen fara enligt förlossningen så länge de inte var klar rött. Vill bara att de ska starta nu ju..
  • LillaJag89
    Jämthund skrev 2012-01-10 17:22:58 följande:
    Men helt allvarligt.. Känna tappen? Jag når inte ens ner... Inte en chans att jag skulle få in ett finger där. Sambon vet jag inte om jag vill be..
    skulle aldrig nå. Får ju inte fingret, men alltså. antinge har jag för korta fingrar eller för djup pulla :P

Bm gjorde dock hinnsvepning förra veckan, igår, idag och en imorgon får jag.
    Hon passar på medans hon ger akupunktur :D
  • LillaJag89
    missable skrev 2012-01-11 18:18:45 följande:
    Grattis Loppan!!!

Jag vaknade ju av att magen var skit idg ju... Nu har slemproppen gått och jag har varit sjukt trött hela dagen och bara sovit vilket jag lätt vill göra nu med... Iik kan det vara så att det är på gång av sig själv??
    sova är de bästa säger min bm...
  • LillaJag89

oh, nu börjar värkarna göra ont. kommer var 4 e minut och syntocinondroppet droppar på med 75 ml i timmen.

Får se om de blir en 120112 eller en fredag den trettonde bebis :P

Svar på tråden Januaribebis 2012