Inlägg från: LillaJag89 |Visa alla inlägg
  • LillaJag89

Januaribebis 2012

bumbi 84 skrev 2011-11-25 09:03:30 följande:
    Du SKA ta prover minst var 6:e vecka för att det kan skada barnet om dosen är fel. jag kollar mitt var 4:e vecka ungefär och har fått ändra dos flera ggr för att det ska vara perfekt. Så jag tycker du ska be om en annan läkare! Tul därimot har jag inte gjort pga det.
    ar jag också sagt till både min bm och min familjeläkare.. men dm både tycker de är onödigt och dyrt för läkarstation och ta prover när värdena va bra innan.

fick brev att jag är välkommen i februari på provtagning.. och de brevet fick jag i maj.. och läkaren sa inte så mkt mer än att han tycker de är onödigt trots att jag visade internetsidor med rekomendationer, men han sa att de var helt överskattat och att dom inte kan nått..
  • LillaJag89
    bumbi 84 skrev 2011-11-25 13:04:14 följande:
    Fy vad dåligt då är det ju dom som är dåligt uppdaterade om hur det ligger till.  99% får höja dosen när man blir gravid !
    precis. ringde en sköterska idag och sa att jag måste testa för jag misstänker själv att de stigit.. hon skulle pratat med doktorn och hör av sig nästa vecka.. så får väl se..
  • LillaJag89

Någon som börjat med hallonbladste?

Med dottern var jag beräknad 10 januari, precis som nu. men då vågade jag inte dricka de förrän nyårsafton :D
    Så funderar på att göra samma nu, dottern kom ju 4 januari... Så hon var lite tidig..

• LillaJag89
    Pamper skrev 2011-11-26 14:55:54 följande:
    jag har funderat men BM tyckte inte jag behövde det eftersom jag redan har sammandragningar.
    Men jag tänkte dricka det pga eftervärkar osv...

Tips på vart man köper det? finns många olika.....
    www.re-fresh.se/catalog/product_info.php

därifrån köpte jag sist med dottern. vet inte direkt om de hade någon effekt, han bara dricka i fyra dagar som sagt. Och hon kom efter färdknäppen.. Men jag hoppas de funkar lite iaf, om inte för att minska blödningar osv..
  • LillaJag89
    PrickenoGrodan skrev 2011-12-04 16:00:33 följande:
    Vet inte då mina har kommit när jag inte är gravid. Är opererad två gånger för detta men jag har urdåliga gener. Men om du ser till att använda stödstrumpor så kan ju det hjälpa.
    precis som jag.har massor nu. och tror inte att all försvinner.. så de blir nog operation igen sen.

har så ont i blygdbenet så de finns inte, kan inte gå över golvet utan att ta stöd mot väggarna. och ryggvärken på de gör de fan omöjligt. Är ett helvete.. Och en massa sammandragningar på de.. Gör ont bara jag går upp på övervåningen..
    Kan de bli januari nu?
  • LillaJag89
    saras02 skrev 2011-12-06 12:33:28 följande:
    Hej allihop!

Jag har en liten fråga.. Jag är beräknad till den 26 januari, vad ska man klä bebisen i då när man är ute och går med vagnen? Ska man ha overall och åkpåse? Eller bara overall? Hur är eran plan? Ni verkar ha sån koll här inne :) Jag bor i stockholm kan jag tillägga.

Vi har fårskinn, vindfleeceoverall och en filt. Är det superkallt är man ju inte ute med bebisen. Och dom ligger väldigt skyddade i vagn med liggdelen och locket på.

Har även fler overaller om de skulle behövas. Men med dottern upplevde jag det som att de inte behövdes, hon var snarare för varm..
  • LillaJag89

Har så ont. Akupunktur hjälpte inte alls. Nytt försök nästa vecka igen, men tvivlar just nu.
    Gula rehab bältet och tens hjälper ingenting.. kan knappt resa mig ur soffan, inte gå över golvet.
    Inte lätt med en vild 3 åring hemma..

• LillaJag89
    Haanky skrev 2011-12-11 20:29:55 följande:
    Nu ska jag å min sambo kladda med gips och gjuta av min mage :):)
    ska köpa gips imorrn :) gjorde med dottern v 37, så vi tänkte göra samma nu så man ser skillnaden :D
  • LillaJag89

Vart på andra akupunkturen idag. Nålar i blygdbenet. Får se om de blir lite mindre smärta nu iallafall. Hoppas verkligen på det.
    Har börjar på karpeltunnelsyndrom med, armar och händer domnar bort totalt. Så obehagligt.

• LillaJag89

Idag känner jag mig ruskigt lustig. Liten sparkar på för fullt, både högt och lågt.
    Har sån mensvärk att de gör riktigt ont, och varje steg jag tar över golvet blir det värre.

Börjar mer och mer tro att vi kommer få ett december barn.
    BB väskan och förlossningensbrevet är iallafall klart :P

Svar på tråden Januaribebis 2012