Inlägg från: LillaJag89 |Visa alla inlägg
  • LillaJag89
    LillaEko skrev 2011-12-18 08:26:34 följande:
    Här har det snöat lite i natt, hoppas det kommer mer under dagen.
    Igår hann jag med en hel del, bakade tre sorters julgodis, städade, handlade, ordentlig runda med hunden och lite annat fix och trix. Känns i ryggen idag :/ inte känt av den något direkt så innan.

Här i vårt landsting får man hyra en tens för 300:-/ mån. Mannen och jag tycker det låter smart så man dels kan va hemma längre när det är dags, dels ha med den in till fl och dels ha den nu när jag känner av ryggen lite. Någon som hyrt en el funderar på det?
    är får man låna gratis tens från bm. och jag älskar den. använder den några timmar per dag och den hjälper så sjukt mycket. kommer helt klart tas med till förlossningen med.
  • LillaJag89
    Someday skrev 2011-12-20 10:46:05 följande:
    Hur gör ni andra med era kläder till förlossningen?
    Tänker ni föda i landstingets skjorta eller offrar ni något plagg ni har hemma? Vad tar ni med er för kläder till efter förlossningen. Har börjat fundera på vad jag ska packa i min och makens gemensamma väska.
    Tar ni med skivor och dylikt också?
    'Kommer ha deras vita landstings skjorta. tyckte den var perfekt förra gången. bara knäppa upp när liten var på väg upp och göra plats på bröstet. sen är de deras tvätt med.haha
  • LillaJag89
    ccecy skrev 2011-12-20 11:44:52 följande:

Har ni några tips på vad man ska ta med till bb? ;) menar kläder till mig o bebis är ju ganska självklart men såhär saker som kan vara bra o ha, men som man kommer på först sedan att man kunde behövt ta med ! :)

Det jag kan tipsa om är mjukt toapapper, amningsinlägg,
    Duschsaker, första duschen efter är himmelsk, haha.
    Kläder till dig och bebis.
    Tofflor och morgonrock tyckte jag var skönt när man gick runt i korridorerna.

Dator och tidningar. På förlossningen fick vi inte koppla upp internet sist av någon anledning, så då var tidningarna bra. Mobilladdare och kameraladdare+usb sladd :D
  • LillaJag89
    bumbi 84 skrev 2011-12-22 11:44:31 följande:
    Ni som vet säkert hur era ligger vart känns hickan och sparkarna?? och hur ligger dom.
    min är fixerad och hickan känns låååångt ner men hela magen skakar när de sätts igång.. ryggraden har den på min högra sida och mest sparkas på vänstra.
  • LillaJag89
    roxylady skrev 2011-12-27 13:33:06 följande:
    Jag börjar oroa mig varför min BM inte kollat mitt urin på över tio veckor nu.. hur ofta kollar era er?? Ska man inte göra det ofta??
    tror inte jag kollat de någon gång alls denna grav faktiskt.. :S
  • LillaJag89
    curiosa skrev 2011-12-28 12:23:48 följande:
    Sidan kan inte hittas....och jag hittar inget då jag söker heller.
    om?
    Vad heter dom?
    Carefix bh. söker på bh på apoteket sida så kommer dom upp..
Svar på tråden Januaribebis 2012