Inlägg från: LillaJag89 |Visa alla inlägg
  • LillaJag89

Januaribebis 2012

Velociped skrev 2011-12-29 13:54:19 följande:
    Får ni andra också fruktansvärt många rabattkuponger på blöjor mm? Tror jag har fått minst 20st nu... :P
    japp, kommer från libero typ varje vecka :D och en del från pampers :D
    Har köpt hem blöjor från strl 1-3 så vi klarar oss förmodlign till april-maj någongång :D
  • LillaJag89

Nu kan jag nästan säga säkert att vi kommer få en 2012:a. Om de inte blir en raketförlossning vill säga ;D

Har dock känt av mer idag än igår, mer "mensvärk" och mer sammandragningar.
    Så inatt blir de nog lattja till det i sänghalmen och se vad som sker. :D
    Vattnet gick med dottern efter lattjo i sänghalmen.

• LillaJag89
    partouze skrev 2012-01-01 16:20:16 följande:
    Lillajag89- ja har färsk från krukväxt som jag kokade flera blad på. Man kanske ska testa torkad ?
    stod torkad på de sidorna jag såg. sambon köpte både färsk och torkad så jag blandade.
    Dricker första koppen nu, med lite honung i. Smakar inte jätte gott, men går absolut att dricka.
  • LillaJag89

Färdknäppte två gånger på raken igår kväll i stort sett. Men icke. Lite ondare i blygdbenet men inte mer än så.
    Haft mensvärk i säkert två veckor nu, vissa gånger starkare än andra.

Imorgon är de dags för bm och akupunktur igen. Tänkte vara fräck och be henne om en hinnsvepning med :D

• LillaJag89
    roxylady skrev 2012-01-02 14:29:42 följande:
    En annan sak. Har ni lagt in er kommande FP ännu?? För hur många månader rekommenderas man att göra det nu om man säger så?? Jag känner mig fortfarande så grön i det där
    Vi tar fortfarande ut på dottern till 20 januari. Utifall bebis nu vill vara sen. Annars skulle jag nog rekommendera dig att ta ut snart. Första gången vet jag att de tog tid hos FK.

Vi tar ut för ca 3-4 månader åt gången. Med bebis kommer vi ta från 20 januari, det är den 20:onde de är bryt dag. Så från 20 januari till 20 juni ungefär. Sommaren får vara öppen tills vi vet hur mycket pengar de kommer gå åt.
    Vi kommer snåla på dagarna, så kommer ta ut max 3 dagar i veckan, förmodligen mindre med.
    Men allt handlar ju om själv hur man vill ta ut och hur långa perioder. Man kan ju ta ut bakåt också.
  • LillaJag89
    Haanky skrev 2012-01-03 10:23:44 följande:
    godmorgon :) min lilla tjej har fått vattkoppor troligtvis så nu får vi stanna hemma de närmaste dagarna :) hoppas bara hon får det lindrigt :) tur är att jag redan haft vattkoppor så bebis inte blir smittad som nyfödd :) 

tror min slemmis börjar släppa eller så e det extra mycket flytningar bara.... men hoppas på det första :D:D:D 
    hur är de med de där med vattkoppor igentligen?
    misstänker att dottern snart får de då hon träffat smittade personer utan att vi visste om de.
    Men har hört att bebisen kan få vattkoppor även om mamman haft de?

Bör man informera förlossningen att de ev kan finnas risk tro?
  • LillaJag89

Vart hos bm idag. Liten mådde bra. Och fick mig även en hinnsvepning.
    Tappen var de ca 3 cm kvar på, men hon fick in ett finger och rörde huvudet utan problem. Töjde ut de så hon fick in två fingrar och rörde runt lite.

Får se om de sker nå.

Kanske dottern får en lillebror på sin födelsedag imorgon rent av? :D

• LillaJag89
    ccecy skrev 2012-01-03 13:39:41 följande:
    Jag tror där emot att de är så att alla kan bli smittade, men man har det enbart en gång i livet.
    Fast jag har haft vattkoppor två gånger. har man lite koppor första gången kan man få de igen.
    har även haft barn på dagis som haft de två gånger.
Svar på tråden Januaribebis 2012