• Ms J

Januaribebis 2012

Hej tjejer!

Jag la till mig i presentationstråden för ett tag sedan men aldrig skrivit här. Vårt andra barn är beräknat till den 17 januari än så länge, ska på ul den 22/8. Längtar så!

Har ni andra börjat handla bebisgrejor? Jag vet att jag inte är riktigt klok men vi var faktiskt och hämtade den nya vagnen igår (köpte den på blocket) och försöker rättfärdiga det genom att intala mig och sambon att det kanske är lika bra då vagnen var splitter ny och kostade 1600kr mindre än i affären. "Vi sks ju dessutom på liten Sverigeturné nästa vecka och det kan vara bra att ha ifall dottern (nu 4 år fyllda) blir trött eller så....",  jag vet att jag inte låter klok! Ha ha ha!

• Ms J
    Some skrev 2011-08-12 15:33:37 följande:
    Välkommen :)
    Vi har kvar allt från första barnet, så det är inte så mycket som behövs. Men det vi faktiskt måste köpa har jag redan köpt en del av och spanat på annat. Vi är nästan halvvägs så jag ser ingen anledning till att vi inte skulle kunna handla allt som behövs nu. Jag räknar inte med att kunna gå på shoppingrundor längre än till oktober så det är lika bra att se till att allt finns.
    Tack! Kul när man kan följas åt!

Nej det är sant, blir nog inte mycket gjort utanför hemmet i vinter, får se till att ha julhandlingen någorlunda fixad i tid i år känner jag.

Hoppas det inte är snökaos i januari nu tjejer. Jag bo visseligen i Skåne men vintrarna här nere de senaste åren har varit ganska brutala i Skånska mått mätt!
  • Ms J

Brukar vakna rätt tidigtt jag med, surfar lite på mobilen och kollar grav apparna om  det står något nytt och kollar blocket om det kommit något nytt! Haha! Bra fint med semester ibland!

Jag ska till Vimmerby och Ölands djurpark nästa vecka och vi har ju ingen ståbräda då vi bara har ett barn på 4 år(än så länge), hade ni tagit med vagn till detta barn eller klarar hon flera hela dagar på sådana här äventyr? Vill ju inte avsluta dagen i parken bara för jag inte orkar bära henne när hon blir trött i benen då det kostar en slant att gå in på båda ställena.

• Ms J

Tack för all feedback! Blir att ta med Swiften, så finns alternativet ialla fall. Sambon tycket hon är för stor och hon åker ju inte i vanliga fall men som ni också säger så är det ju en speciell situation. Är mitt uppe i packning och gud vad svårt det är att solla vad man ska ha med sig, speciellt när vädret inte känns speciellt stabilt. Sol på morgonen och regntunga skyar på eftermiddagen. Jaja, det blir nog bra.

Jag inbillar mig att jag känner lite puffar och fladder men trodde att jag skulle märka mer då det är andra barnet, känns lite olustigt faktiskt, tur att vi har rul på nästa måndag. Önskar lite fler symtom, mår nästan lite för bra just nu om ni förstår vad jag menar.

• Ms J
    LillaEko skrev 2011-08-15 07:00:28 följande:
    Jag vet att jag tjatar, 2,5 Tim kvar!
    Jag är väldigt tacksam för att det är så tidigt.
    Men kunnat sova riktigt gott :)

Men, en pinsam fråga, alltså jag har börjat drömma så konstiga drömmar. Någon mer? Ofta med olika sex inslag?!?!?
    Väldigt konstiga drömmar och jag känner igen det från när jag var gravid med dottern och ja, en del med sex inslag så man nästan vaknade generad. Hihi!

Lycka till idag!
  • Ms J

Grattis till dotter och beklagar sorgen, styrkekram till dig och dina kära!

• Ms J

Pebbles (m fl): Ligger här och tänker detsamma. Borde jag inte känna något? Är i vecka 19 vad jag vet. Stundvis kan magen bli stenhård en stund men inga puffar och buffar. Aldrig så här orolig när jag väntade dottern.

• Ms J

Niins: Jag beklagar er stora sorg och hoppas att ni kam finna tröst hos varandra. Styrkekram

• Ms J

Rul avklarat och allt gick bra, blev flyttar från den 17 till den 26, hade gärna sett att det var på andra hållet då jag tycker väntan är lång!*hihi* Känns mycket bra ändå. Fick även reda på att det jag har moderkakan i framväggen så det kunde vara förklaringen till att jag inte känt bebisen än. Börjar dock känna lite mer tycker jag. Supersöt bm som förklarade hur bra som helst och svarade på våra frågor.

Svar på tråden Januaribebis 2012