• Ms J

Januaribebis 2012

coockiejar skrev 2011-09-02 19:34:49 följande:
    Jag måste fråga om någon här varit med om eller vad som kan ha gjort ont nyss. Jag stod upp och skulle ta av mammabyxorna för att byta till mjukisar men då högg det till uppe på vänstra sidan av livmodern. Så fort jag räta på mig så slutade det. Men för en sekund kändes det som om klämde sönder bebisen.
    Jag vet inte om det är något liknande det jag försökte beskriva för några dagar sedan men det skulle kunna vara det, hugg eller som bebisen sparkade till för att den blev ihopklämd liksom. Innan har det kommit när jag vridit kroppen men de senaste dagarna har det kommit om jag böjt mig rakt fram med. Skulle beskriva det som mer konstigt än ont.
  • Ms J

Jag kan inte komma ihåg att det var någon tvekan om det. Det hörde liksom till mödravården att det skulle göra, i vilken vecka minns jag dock inte. Vi bokade in det vid inskrivningen och jag tror inte det hade med mina värden att göra!

• Ms J

Håller tummarna för att det går bra för dig idag på ultraljudet, som någon skrev så har du statistiken på din sida!

Jag har gått upp cirka 4 kg, +-200 g. V 19+6 idag.

Sist gick jag upp 26 kg men hade allt för låg startvikt. Känns bra så här långt, lagom liksom. Vet dock inte vad som är normalt!

Krya på er alla sjuklingar! Hoppas ni mår bättre snart!

• Ms J

Jag kommer att köpa fleeceoverallen i strl 56 mer än så har jag inte bestämt, ska titta igenom vad vi har kvar från dottern först.

Ni som gjort glukosen, har ni gjort den med eller utan citron? Jag gjorde det med och tyckte inte det var så illa alls. Smakade som lemonad, om jag minns rätt, är ju 5 år sedan sist! Haha!

• Ms J

Jag har planerat att amma om det fungerar lika bra som det gjorde med dottern. Nu ska jag inte ljuga och säga att det gick felfritt. De 3 första veckorna hade jag väldigt ont för hon tog bröstet fel, fick sår som sprack upp varje gång det var dags att amma. Det var ångest och tårar varannan timme de veckorna. Sambon tyckte det var smärtsamt att se oss kämpa så och bad mig överväga ersättning men efter att ha handpumpat i ett par dagar på det ena bröstet så det fick läka fick vi liksom till det och sedan kunde jag amma helt  utan problem tills dottern var 8 månader. Vet inte varför man var så envis men jag hade liksom ställt in mig på att amma. Jag menar, ersättning är ju mer eller mindre lika bra.

Denna gången kommer jag att vara noggrann från början med att bebisen ligger och tar bröstet rätt för att undvika sår. Med dottern blev jag så stressad av att hon var så ledsen och hungrig att man ville ge henne mat fort, sedan att hon hade fel grepp brydde jag inte mig så mycket om men oj vad det kostade mig tårar de veckorna. Det är ju inte så att bebisen dör för att den får vänta till det känns bra för både mig och bebisen! Det ska ju vara mysigt och inte stressigt eller obehagligt!

• Ms J

Min förra förlossning började med värkar hemma på förmiddagen. Åkte in på natten kl 00:00 för att se om något var på G eller om sambon kunde åka på jobb dagen efter. Bra värkarbete fram till 7 cm, sen blev det värkstimulerande dropp. Jag använde mig av lustgasen från 7 cm och det fungerade super. Kl. 09:07 (tror jag) var dottern ute.

Sambon fick ett skrattanfall då han bara såg en lång kon av hår och inget ansikte, han tänkte vad i helsike är det här?! Hihi! Hon hade ansikte oh huvudet har tagit normal form med åren tack och lov! Hihi!

Nu sitter jag på bussen hem efter samtal med bm. Igår var magen stenhård 90% av arbetsdagen och idag fick jag bruna flytningar. Hon ville jag skulle ta resten av veckan och helgen till att slappna av för det är tidigt i graviditeten och händer det något nu finns det inte så mycket att göra. Så nu blir det att ta det lugnt ett par dagar.

• Ms J

Sil: Det är som en vanlig sammandragning egentligen men jag hade det största delen av dagen, släppte först när jag kom hem och vilade lite. Så fort jag rör mig drar den ihop sig och blir hård, hela livmodern. Spänner ut i ryggen ibland när det tar i som värst. Sammandragningarna+bruna flytningar och stressigt jobb var ingen lyckad kombo.

• Ms J

Cabrera: Känner igen det där. Tokigt att det kan vara sådan skillnad frän dag till dag! Säger som Someday, så länge det rör sig kan vi nog ta det lugnt!

Someday: Jag får mitt nästa gång jag ska träffa bm, på 24 v samtalet. Har inte träffat henne sedan rul.

• Ms J

Jag ska till Ullared på tisdag, längtar! Jag ska försöka begränsa shoppandet men jag har några måsten, alla julklappar och födelsedagspresenter till släkten tänkte jag. Det kommer nog bli en del bebissaker med men vi har en hel del kvar från dottern. Ska bli en upplevelse i alla fall!

• Ms J

Jag är helt med på den, när som efter nyår! Har idag 91 dagar kvar. Tiden kryper fram just nu. Försöker tänka att istället för att räkna dagar och veckor ska jag servare dag som unik, efter bebisens ankomst kommer vår familjekonstellation ändrats för alltid, vi kommer bara vara vi 3 i 13 veckor till!

Svar på tråden Januaribebis 2012