• Ms J

Januaribebis 2012

Missable: Jaha det var för en ryggskada! Hihi! Jag hade aldrig själv hört talas om att man kan tejpa för foglossning men det gick tydligen. Dock vet de inte om den stimulerar på ytan eller på djupen men kan ge god/mycket god effekt tydligen.

• Ms J

Yrla: Otrevlig kommentar från tjejen. Hade personligen blivit något irriterad. Hoppas hon skämdes rejält! Var på kurs (är skyddsombud) i går ang trakasserier och likabehandling. Det finns mycket att jobba med på arbetsplatserna trots att det är en bra bit in på 2000-talet!

Västeråsmamman och Syntetica: Håller tummarna för er att allt löser sig snart!

• Ms J

Västeråsmamman: GRATTIS! Lycka till!

meh84: Jag har rätt rejäl foglossning fram (pressar jag ihop knäna gör det grymt ont) och enligt min sjukgymnast finns det inte mycket hon kan hjälpa mig med nu för att lindra. Jag gör knipövningar för att stärka muskulaturen dock och det hjälper ju en del antar jag.

• Ms J

Var hos bm idag och allt såg bra ut. Bebisen är vänd nedåt men ligger fortfarande högt upp. SF 29 (33+1) och bra blodtryck. När hon kollade sockret i urinen frågade hon mig om jag hade ätit något sött till frukost. Nej svarade jag, macka med ost och mjölk. "igår kväll kanske?" frågade hon. Fick då erkänna att jag ätit glass (klämde en halv ben

• Ms J

God morgon tjejer! Måste bara gnälla av mig lite. Jobbar 50% då jag blivit sjukskriven men mun foglossning blir värre och värre för varje dag. Fet går så fort och inget kan jag göra åt det heller. Det känns som jag har ett öppet sår fast i blygsbenet och ner runt och bak mot svanskotan som spricker upp varje gång jag rör mig. Får inte sovit och kan knappt gå nu på morgon. I går natt vek benen sig på grund av foglossningen när jag skulle på toa så jag drog huvudet i dörrkarmen. Känns sådär. Jag vet inte vad jag ska ta mig till riktigt. Ska jobba halvtid hela nästa vecka med men jag är tveksam till att jag klarar de 4 h om dagen med resa till och från jobbet. Jag vet inte vas jag ska göra. Sjukskrev mig en vecka innan jag träffade läkaren den 1/12. Kan man göra det igen eller ska jag söka läkare igen? Ångest idag kan man säga.

• Ms J

Har pratat med bm och fått tid till läkaren på lördag som förhoppningsvis sjukskriver mig resterande 50%. Kan även säga att jag har en otroligt snäll och förstående chef. Hon har fixat så jag kan med gott samvete vara hemma. Vet att det är hennes jobb men hon är så snäll och förstående. Även bm är super. Tiden hon ordnade till mig är under läkarens akutjourtid. Ringde och donade massor för att få till det. Skulle jag vänta till nästa lediga tid hade jag fått vänta tills 19 januari!

• Ms J

Här trycker det oxå neråt fast inte så jag känner mig nödig utan mer att det ilar väldigt obehagligt(stannar gärna till när det är som värst för det gör rentav ont om jag rör mig) och som någon skrev trycker utåt. När jag var hos läkaren i lördags låg bebisen med huvudet neråt men väldigt högt. Trodde detta varsin den borrade ner sig men det behöver kanske inte vara huvudet utan små händer som krafsar. Vem vet, obehagligt i alla fall.

• Ms J

Missable: Vi precis fått hem en valp som jag har fått ut och kissa ett par gånger i natt! Hihi! Bra förträning inför vad som komma skall!

Jag hoppas dessa ilningar ger resultat och att våra bebisar håller på att sjunka ner och fixera sig.

Svar på tråden Januaribebis 2012