• Ms J

Januaribebis 2012

Paet: Jag kan känna igen mig i det du skriver, så kände jag när jag väntade dottern. Det var ingen erogen zon för mig direkt och kände psykiskt obehag vid beröring. Mina tankar var med att jag ville gärna amma men hur i helsike ska det gå till? Nu vet jag inte om det hade med attan var lite omtöcknad direkt efter förlossningen men eftersom de sa att det var dags att börja amma nästan direkt efter dottern kom upp på magen hann jag inte tänka så mycket på det förrän hon låg vid bröstet och då kändes det helt plötsligt så naturligt, lite sv en aha-upplevelse. "Det är det här man ska ha dessa till, såklart!"

Hoppas du med får en positiv start på amningen när det är dags då du känner att du vill amma, skulle du inte göra det är ju ersättningen väldigt bra idag så ditt barn kommer oavsett få i sig bra mat!

• Ms J

Oh vad mycket det händer i denna tråden nu! Så roligt! Hinner inte mer än logga ut och in så har en ny liten kommit till världen i tråden! Härligt! Grattis!

Lycka till nu alla med känningar och håller tummarna för att det är på riktigt!

Här rör sig bebisen och trycker på men jag tvivlar på att det är som den är på väg ut då den låg med huvudet neråt men högt upp när jag var hos bm förra veckan. Men det får gärna vara som den lägger sig till rätta!

• Ms J

Noras: Det är så tråkigt när man inte blir tagen på allvar. Oavsett hur "vanlig" bm nu anser att det är med värk så är det ett stort obehag för dig och du är genuint orolig. Hon bör (enligt min åsikt) ta oron på allvar och se till att du får ett tillfredsställande svar på varför du har så ont. Varken bra för dig eller barnet, stress och oro. Jag hade nog uppsökt akuten med tanke på hur du känner. Inge kan säga att det ska vara så utan att ha tittat på dig ordentligt tycker jag. De kan dessutom titta på det ur en annan vinkel. Kan ju vara något som inte är graviditetsrelaterat.

• Ms J

Jag har siktat in mig på den 12:e även om det är 2 veckor kvar då. Ska till bm i morgon Ska höra hur hon ställer sig till en hinnsvepning. Är lite sugen, foglossningen börjar bli lite för mycket nu. Ska jag ha mer ont vill jag att det ska vara värkar. Nu tror jag inte att jag har öppnat mig någonting då jag bara haft lite sammandragningar. Suck!

• Ms J

Sapato: hade nog något liknande här. Var inte hundra på om det var bebisen som rörde sig bara eller om det var förvärkar. Kanske det ena ledde till det andra. Ila och gjorde ont i alla fall! Nu har det lugnat sig igen. Magen var nästan konstant hård i ett par timmar. Tur man ska till bm i morgon! Ett hopp om att inte behöva vars gravis så länge till har tänts här i alla fall!

• Ms J

Sapato: det började med att bebisen rörde sig så det ilade rejält och övergick i att hela magen blev hård och fortsatte göra ont på ett helt annat sätt. Var gång den rörde sig när mage var hård gjorde det extra ont, fick andas lite extra.

• Ms J

Nu händer det grejer här i tråden! Men vi är också snart i mitten av januari! Gus vad tiden går snabbt när man tänker efter.

Var hos bm idag, bebisen mådde bra och var rörlig men hade nog sjunkit ner sedan sist då hon sa att den låg högt. Blev ingen hinnsvepning men fick en tid till henne på måndag för ställningstagande om tid till obstetriska för diskussion om igångsättning. Jag hoppas det händer av sig själv innan dess då det bara är 10 dagar kvar till bf då!

• Ms J

Grattis alla som har fått(tycker man börjar alla inlägg så ny för tiden, hihi) och lycka till alla som är på G!

Här är det 14 dagar kvar och inga känningar! Sambon försöker förklara för mig att bebisen kommer när den kommer. Tycker att lite kan jag väl få bestämma? Det är väl inte för mycket begärt, eller? Hihi

• Ms J

Ja det är roligt att titta på kläder som inte innebär mudd och extratyg. Är dessvärre inte så roligt att titta på amningskläder, tycker inte om Boobs modeller med "lucka på magen" och inte heller dessa omlotttoppar med kortsliknande lösning. Kommer nog satsa på vanliga toppar och dyl med knappar eller urringning med resår liksom. Ellis har en amningstopp jag är sugen på och troligen kommer att köpa men det är allt än så länge. Blir många amningslinnen och koftor kan jag tänka mig. Någon som har tips på snygga amningskläder?

• Ms J

Gick precis tillbaka och läste lite i trådens första sidor. Vi har kommit långt och varit med om mycket på dessa månader tjejer! Så roligt att läsa om våra förhoppningar, oron och glädje i början av våra graviditeter!

• Ms J

Om bm kan få in ett finger och kan trycka upp bebisens huvud, betyder det att Slemproppen har gått?

• Ms J

Jag har inte sett den, hållit utkik efter den! Hihi! I morgon ska jag till obstetriska för ställningstagande ang åtgärd. Eftersom jag var mjuk och hon kunde få in ett finger lätt trodde hon att de kunde påskynda med resultat. Sen om de vill är upp till dr i morgon. Är tveksam till att de gör något då jag är inte passerat bf än även om det är för att min foglossning är illa och tär enormt på mina krafter.

• Ms J

Inga tvivel om att livet ändras när man får barn men det blir lite vad man gör det till med. I början är det mycket på bebisen villkor men det handlar om ett samspel, att hitta sin väg för att få vardag och intressen att fungera med familjelivet.

• Ms J

Grattis till bebisen Cookiejar och ni andra! Snart bär det av till obstetriska för ställningstagande. Räknar med att få åka hem igen och avvakta men skulle ta med Bb-väskan ifall de ville ha kvar mig. Haft rejält med sd sedan bm kände på mig igår. Kanske det är ngt på gång trots allt?

• Ms J

Det blev en svepning och när jag frågade om jag var för optimistisk när jag hoppades på att det kunde hända till helgen sa hon att det kunde hända när som! Inget löfte men det ger än lite hopp! HURRA!!!

• Ms J

Idag kl. 01:27 föddes lillasyster och alla mår bra. Började med vattenavgång hemma kl.18:20, 6 timmar efter hinnsvepning. Vi mår bra och är nu på väg hem för att mysa!

Svar på tråden Januaribebis 2012