Januaribebis 2012
Grattis Två.
Grattis Två.
Idag är det läkarbesök med tillväxtkontroll.
Har haft onda förvärkar sen kl 4 i natt. Inte kul alls. Idag är maken på utbildning hela dan och på julbord ikväll. Så ett dygn till får bebben gärna vänta.
Allt bra med bebisen. Den hade växt rejält. Beräknad vikt nu 2326g. Jätteskönt. Är idag 33+5, närmar mig mitt rekord.
Här blir det snart bebis. På läkarbesöket berättade jag att benet gjorde ont igen och att det hade svullnat.
Läkaren skickade mig på ett ultraljud på benet som visade att min propp i benet inte hade försvunnit utan växt jättemkt. Det är farligt för både mig och bebisen.
För att kunna behandla proppen så måste de ta ut bebisen.
Får förhoppningsvis besked imorgon när det blir men inom de närmsta dagarna blir det.
Är v 33+5, det är lite tidigt men det är trots allt det bästa alternativet.
Grymt frustrerad bli inte sjuka under graviditeten ett tips bara.
Igår fick jag reda på att pga proppens tullväxt så är det ett livshotande tillstånd och då ville de förlösa mig snart som de skrev i journalen.
Nu på morgonen kommer gynläkaren och har då bestämt att de vill försöka vänta en vecka till.
Så en vecka till ska de spela rysk roulette med mitt tillstånd morr
Här är det nya rön hela tiden. Inte lätt att vara patient. Från imorgon ska de testa en ny behandling emot proppen. Då är det dropp som gäller. Då blir det att vara kvar här ända tills bebisen ger signal själv av att vilja komma ut eller att behandlingen inte funkar. Det är riktigt segt här. Man har inte ens tv på rummet.
Får bara röra på mig lite lätt.
Imorse föddes vår lilla prinsessa. V34+0, en stor tjej 50cm lång och dryga 2800 g.
Allt har gått bra. Berättar mer sen.
Det är så mysigt att mysa med vår lilla Emma. Vi är kvar på sjukhuset (såklart) och försöker återhämta oss. Jag får nu en kraftig medicinsk behandling mot proppen i benet.
Emma har börjat amma men mjölken har inte riktigt runnit till ännu så vi sondmatar henne genom näsan också. Förutom maten så har hon inga andra direkta hjälpbehov. Jätteskönt.
Zarah grattis till My.
Sandy87 håller tummarna att allt går bra.
Själv ligger jag inlagd på medicinkliniken sen i torsdags. Waranmedicinen gjorde att jag började blöda kraftigt. Först från livmodern och sen från tarmen. Har en spricka i tarmen och ett blödande magsår. Inte kul alls.
Får förhoppningsvis komma hem imorgon.