• Marsätt

Januaribebis 2012

MaHo89 skrev 2011-08-25 14:50:28 följande:
    Barnet hade en typ av dvärgväxt eller skelettdysplasi och skulle inte kunna överleva. Vi har ansökt om abort och får besked imorgon.

Vad tråkigt att höra. Styrkekramar till er
    ♥Olivia 2004♥ ♥Hugo 2007♥ ♥Skruttan 2012♥
  • Marsätt

Åh vad jag har känt mig nere och ledsen idag . Stressad över att nu börjar alla elever i morgon. Mycket med ny läroplan, skolinspektionen kommer osv. Man längtar till den 22 december då min sista arbetsdag är.

• Marsätt

Jag som bor i Jämtland tänker också "bara" ha fleeceoverall. Sen kommer hon ligga i en åkpåse och en ullhjälmmössa från polarn på sig..

• Marsätt

Jag har köpt 2 fleeceoveraller på tradera. En polarn och en Millan, de har varit i fint skick och bra pris. Båda tillsammans för 300 kr

• Marsätt

Jag tycker också det är smidigt och mysigt. Med min första fick jag ge tillägg från 3,5 månad och hon delammade tills hon var 6 månader. Sonen funkade det jättebra. Han slutade vid 7,5 månad.

• Marsätt

Jag har ammat längre än min mamma.. och jag hoppas det ska funka bra den här gången också. Jag har använt amningsnapp med mina två i början. Dels för att få bra tag sen fick jag mycket sår... då har det underlättat

• Marsätt
    bumbi 84 skrev 2011-09-12 22:41:49 följande:
    Jag är bara nervös för att vi inte ska hinna in.

Jag me!!
  • Marsätt

Mina två förlossningar har gått fort. Jag har inte haft någon smärtlindring alls, inte ens lustgas. Jag har ganska hög smärttröskel i vanliga fall också. Med dottern gick vattnet och efter 3 timmar började värkarna. Då gick det undan och 2,5 timme senare var hon född. Jag tyckte smärtan var hanterbar..visst gjorde det ont, det ska jag inte hymla med. Hade krystvärkar i 15 minuter.

När det var dags för sonen att födas misstänkte jag att det skulle få fortare. Jag vaknade 01:10 av att vattet gick. Värkarna kom i gång på en gång med 3 minuter mellan. Vi kom in till förlossningen vid 02 då var jag öppen 4 cm. Sen gick det undan... 02:56 var han ute...3 minuters krystvärkar var det. Denna förlossning var lindrigare med värkarna tyckte jag.. bm var en paff att jag kunde prata under mina värkar. Hon sa på slutet att nu börjar du vara rödblommig så det är dags för dig att lägga dig ner..mycket riktigt för då började krystvärkarna. Undersköterskan skulle bara gå ut och hämta någonting och när hon kom tillbaka var Hugo född... han vart kall för de hann inte värma några handdukar.

Därför är jag orolig att jag inte ska hinna in denna gång.

• Marsätt
    bumbi 84 skrev 2011-09-13 20:52:56 följande:
    Jag öppnar mig med fort. Gick från 5cm till ute på 40 min och bara en krystvärk. och med 25 min vid bra väglag till fl känns det lite jobbigt.

Undrar om man kan få bli igångsatt  
    Jag nämnde för min bm att jag var orolig för detta och hon sa bara att du bor ju på rätt sida av komunen...jo men det är fortfarande 4 mil in och med tanke på att man bor i jämtland kan det vara -30 och mycket snö.... vi får väl se vart lillasyster behaga komma ut...förhoppningsvis på fl.
  • Marsätt

Var på inskrivning v.10 och sen blir i v. 25

Svar på tråden Januaribebis 2012