• Marsätt

Januaribebis 2012

Nej inte nu utan vid mina två tidigare förlossningar;) svarade bara på ett inlägg. Svårt att citera från min iPad.

• Marsätt

Grattis frökenolson.

Själv har vi varit till bm i dag och allt är bara fortsatt bra vilket är skönt. Lillasyster är fixerad så nu är det bara att vänta på att det ska sätta igång. Med tanke på mina snabba förlossningar så fick min man en genomgång hur det ska gå till om han måste förlösa mig...så nu ska det även packas ner filtar och handdukar...  

♥Olivia 2004♥ ♥Hugo 2007♥ ♥Skruttan 2012♥
  • Marsätt
    shadowstorm skrev 2012-01-01 19:37:44 följande:
    Jag har en hemsk mensvärk och småvärkar....ska åka in på undersökning om ett tag för kolla så det inte var vattnet som börja gå när jag var sådär blött och kladdig nrä jag vakna ;P

Dansen kanske gjorde susen då ;) Lycka till!!
  • Marsätt

Grattis Jessica!!

• Marsätt
    Sapato skrev 2012-01-03 15:42:14 följande:
    Var det inte någon som pratade om ett "plopp" när vattnet går?
    Kände det nu, hördes nästan plopp och direkt efter kändes det som nått kom ut(flytning lr liknande)
    Shit, hoppas på inbillning för är en bit hemifrån :-O

Så har det varit för mig när vattnet har gått
  • Marsätt
    curiosa skrev 2012-01-10 16:27:58 följande:
    Ja då var vi hemma igen med lilla Emma som föddes i baksätet på bilen halvvägs till förlossningen i måndags kl 10.02.
    Hade ju haft känningar sen ca 1 på natten och vattnet gick vid 9 och sen åkte vi men hann som sagt inte in.
    Sambon fick agera barnmorska med sos i telefonen och hela Emma hann födas fram innan ambulansen var på plats.
    Nu gick allt bara bra och hon mår som en prinsessa.
    3990g och 52 cm lång, född i v 39+4 (precis som henne två äldre halvsyskon)
    Hade tänkt att amma henne men får henne inte att suga, inte ens med hjälp av personalen på bb så nu har vi gett henne tillägg. Det gör inte så mkt för min del för båda mina stora är flaskmatade men jag hade ställt mig in på att amma.
    Så nu hoppar vi vidare in i nästa grupp :)

Grattis. Skönt att det gick bra.
  • Marsätt
    fair skrev 2012-01-11 06:33:17 följande:
    Jag måste fråga. Ni som är omföderskor. Om ni går över tiden, hur ofta ska ni gå på kontroller då? Jag var hos min barnmorska i måndags, har BF i morgon men jag får inte komma på nytt besök förrän 23/1! Det tycker jag låter konstigt. Är det inte viktigt att se hur bebisen mår när man går över tiden? Även om det "bara" är vecka 40+ osv..

Jag har bf på lördag och har nästa tid hos bm på måndag. Jag var där i går. Mitt bt hade blivit högt så jag antar hon vill ha koll på det också. Inget tydde på havandeskapsförgiftning utan hon trodde snarare att det vara på väg in i  förlossning. Eftersom jag har legat lågt hela gravideteten så trodde hon detta... så nu hoppas jag att det puttrar i gång snart. Jag har inte gått över med mina tidigare två utan de har kommit i 38+4 och 39+4.
  • Marsätt

Grattis till alla nya bebisar och ni som har något på gång... här är det lungt än så länge.. bf om 2 dagar

• Marsätt

Det blir en turdag fredagen den 13:e nu mer

• Marsätt

Min propp har börjat släppa också. Både igår och idag.. Så nu känns det som om det närmar sig i alla fall

• Marsätt

Nu är vår lilla prinsessa här. Det gick rekordfort. Vi hann in i alla fall. Från 6 cm tills hon var född på 5 minuter. Hade vattnet gått hemma hade vi inte hunnit in.

Hon är född dagen före bf. Hon är en liten tös som väger 2970 och är 50 lång.

Grattis till er andra som har ploppat.

• Marsätt

Jo kroppen hann med. Har haft två tidigare förlossningar som varit snabba. Fick sy lite dock.

• Marsätt

Sitter nu och väntar på min man och äldsta dotter ska komma och hämta oss på bb. Vi tror vi har namnen klara nu Elsa Juni Netty och tilltals namn blir i så fall Juni. Dottern vill Elsa men inte min man.

• Marsätt

Det ploppar här och var nu. Grattis till alla. Bumbi 84 vad roligt att det blev en pojke.

• Marsätt

Jag fick högt tryck sista veckan innan Juni föddes och då sa min bm att det berodde nog på att förlossningen var på g.. Så hoppas det är så för dig också så du slipper bli igångsatt.

♥Olivia 2004♥ ♥Hugo 2007♥ ♥Juni 2012♥
Svar på tråden Januaribebis 2012