• Marsätt

Januaribebis 2012

Jag jobbar som lärare och höstterminen slutar den 22 dec. sen tänkte jag inte gå tillbaka något mer. Har bf 14 jan tänkte behålla min son hemma och ta föräldradagar på honom från den 9

♥Olivia 2004♥ ♥Hugo 2007♥ ♥Skruttan 2012♥
  • Marsätt
    doriah skrev 2011-09-19 21:40:53 följande:
    Mika86 - jag hade det när jag väntade min lilla tjej men det var ingen fara. Jag fick antibiotikadropp under förlossningen för att skydda bebisen - de gör säkert samma sak med dig! (det ärtydligen en relativt vanlig infektion)
    Det var precis samma för mig
  • Marsätt
    bumbi 84 skrev 2011-09-21 21:05:11 följande:
    Hejsan jag är . sjukskriven 100% för foglossning ända fram tills den är ute. tycker absolut du ska sjukskriva dig då det bara brukar bli värre ju tyngra man blir. sjukgymnasten brukar kunna ordna med bälte och kryckor samt tens.

För att fk ska godkänna 100% vill dom gärna att man går på kryckor eller rullstol. men 25% ska inte vara några problem alls. 
    Förra graviditeten vart jag sjukskriven på 50% för foglossning och det var inga problem alls.
  • Marsätt
    LillaEko skrev 2011-09-23 12:42:47 följande:
    missable: tack för tipset. Ska kolla upp det.

Det fick jag när jag väntade sonen... helt underbart var det att kunna röra sig utan att det gjorde ont.. Så det är värt att kolla upp
  • Marsätt

Jag trodde mina skulle kunna ha samma vinterskor eftersom de är födda i juni och juli. Men det har inte gått alls. Så var inte för säker på att de passar nästa barn

• Marsätt

Var till bm idag, v 25. Hjärtljuden låg på 145. Järnvärdet var lågt så nu järntabletter. Sf-måttet var på 25. Samma som mina andra två.

• Marsätt
    Västeråsmamman skrev 2011-09-27 17:02:06 följande:
    Varit på kontroll på spec mvc.
    Har en snopplös liten i magen.
    Men hon är liten 15% under det man ska. Hur ska jag kunna göda upp henne?

Nu blir det tillväxtkoll varannan vecka.

Är det någon anledning varför du var på tillväxt ul? i v. 37 låg olivia på -16% och när hon föddes vägde hon 2930. MEn det är klart att det är kanske tidigt att ligga så pass nu. Vet dom vad det beror på? Det är ju svårt att göda dom små i magen medvetet
  • Marsätt

Jag har tyckt vid de tidigare graviteterna också att veckorna mellan20 och 30 har varit långsamma. Så även denna gång

• Marsätt
    Wicky81 skrev 2011-10-07 16:52:13 följande:
    Jag har en liten undran....

Är nån insatt i det här med ADHD och liknande?
    Tänker på ärftlighet då min man har utredd adhd och nu ska vi få en son...
    Det lilla jag vet är att risken är att det kan gå vidare från far till son är ganska stor men jag är inte 100 % säker.
    Känns som jag vill forska lite i det här så man vet vad som KANSKE kommer (eller inte, ska inte måla fan på väggen) Min man hade ett helvete i skolan osv och jag tänker inte låta min son gå igenom samma sak...

Ja det är ärftligt och jag tror det är en ärflighet på ca. 60-70 %. Är inte helt säker på procenten.. så kolla med någon annan som vet mer.
Svar på tråden Januaribebis 2012