• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Ms J

Åh jag saknar att ligga på magen men av erfarenhet kommer det dröja ett tag till för när jag ammade läckte det sjuk mycket om jag låg på magen och ont gjorde det! Så om ca 1 år blir det läge för magliggande igen! Längtar redan! ð???

• chicopico

Har inte lyckats somna ännu hoppas de går bättre för dig shadowstorm och självklart för er andra också.

• Zaarah1984
    LillaEko skrev 2011-12-23 00:29:36 följande:
    Fick åka hem efter 19.00 kollen. Efter kvällsmaten tryckte jag i mig 2 Alvedon och gick och la mig. Ingen vidare sömn men fick iallafall slumra lite mellan värkarna i ca 1-1,5 tim.

Nu har jag börjat klocka värkarna igen, ca 3/10 min, kommer med ca 2-4 min mellanrum. Men inget vatten har ännu gått och inget tryck neråt så kämpar på hemma så länge det går.

Har du ont? Går ju att klara sig hemma ett tag om man har tur. Kul att följa dig här iaf Lycka till!
  • LillaEko

Visst har jag ont under värkarna. Men nu börjar jag mest fundera på hur mycket man orkar utan sömn. Sov ju 4 timmar förra natten och i natt blir det ju bara något konstigt slummer med jämna mellanrum i Max fem min mellan värkarna.

• Zaarah1984

Jag hade det ungefär likadant och man klarar så mycket mer än man tror. Jag blev så fokusera när allt drog igång på riktigt att jag glömde att jag var trött Fast sen beror det väl på hur lång tid förlossningen tar. Håller tummarna att det går hyfsat snabbt och lätt

• fabler

LillaEko: kan vara att rekommendera att åka in om du inte fått sova nått inatt för att springa maraton utan sömn är inte de lättaste. Själv vaknade jag nu av att jag är hungrig... Med vet inte riktigt hur jag ska lösa de för jag är egentligen för trött för att gå upp och jag vill inte riskera att sonen vaknar om jag lämnar sängen. Men jag lär väl heller inte somna om så länge jag är hungrig.

elias är världens sötaste!!!
  • fabler

Tvåsmörgåsar och en stor kopp honungsvatten senare så är jag mätt men lite piggare. Har haft den "underbart" strålande känslan ner i underlivet ungefär som 1000nålar några ggr nu under min vakna stund. Men nu ska jag försöka sova lite eller i alla fall vila.

elias är världens sötaste!!!
  • mia1986

Ser att jag inte är ensam som inte kan sova. Åh va gott det skulla vara att ha nåt att äta på. Men kliva upp och fixa det nu tänker jag inte göra för då väcker jag svärmor som sover i tvrummet. Vi har öppen planlösning för kök och tvrum. Ska kliva upp kl 6 så jag hoppas få llite till sömn.

• mia1986

Lilla eko: jag bor i stockholm och här vill fl att man ringer och kommer in när man har 3 värkar på 10 min. Annars o man har väldigt ont eller blödning. Alla har ju inte jätteont fast värkarna kommer tätt. Hur ofta kommer dina? Gör de ont?