• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Zaarah1984
    LillaEko skrev 2011-12-23 04:36:49 följande:
    Hur vet jag egentligen när det riktiga drar igång?!?!

Det är väldigt olika, vissa känner ju knappt av sina värkar. Här i halmstad ska man åka in om det kommer blod, vattnet går eller det är mindre än 4 min mellan värkarna.
  • PrickenoGrodan

God morgon! Jag tror att rekommendationen är att kontakta fl om det kommer blod, vattnet går eller om man som förstföderska har 3 värkar på 10 min. Det vill säga det de flesta skrivit.
    Nu ska jag göra frukost sedan är det dags för att julstäda och sen handla den sista maten.

Lycka till LillaEko!

• Haanky

Lilla eko du kan ju ringa och säga att du inte sovit på länge å ibland får man komma in och få nått att sova på så man orkar med en fl

• Mirakelbäret
    LillaEko skrev 2011-12-23 04:36:49 följande:
    Hur vet jag egentligen när det riktiga drar igång?!?!
    Med min dotter så sa de när jag ringde att stanna tills det gör riktigt ont. Jag tyckte aldrig att värkarna var riktigt olidliga utan åkte in när vattnet gick hemma. Jag var 10 cm öppen när jag kom in och krystvärkarna började och hon är född 1 h efter.

Vad jag vill få sagt är att det är jätteindividuellt och om du har så pass regelbundna värkar som du har så tycker jag att ni ska åka in.

För mig blev det lite av en chock när de sa att jag var fullt öppen och skulle ha bebis nu, jag väntade ju på att det skulle börja göra riktigt ont!
  • Pusselbiten86

Hela julen är förstörd!!
    Hatar att ja måste fira själv!
    O bebisens pappa vill inte ha kontakt!
    Så nu står ja med en flytt ENSAM med 3 små om 8 dagar plus en förlossning!

Ja är så fruktansvärt ledsen idag o tårarna bara rinner :(

Hur mycket ska jag orka?! :'(

• Haanky

Pusselbiten: hoppas det löser sig!!!! en varm kram till er {#emotions_dlg.flower}

• curiosa

Underbar natt i natt då jag bara vart uppe en enda gång på toa och sovit resten.
    Inte ens trött nu.

Lilla Eko: Ring och hör med dom på fl, sova måste man annars så orkar man inte.

Pusselbiten86: Var ni inte på väg att flytta till pappan, eller var det ändring på det nu``