• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Sapato

Ames: Känns råskönt

När jag fött ska jag ligga på mage HELA tiden.. Fy vad jag saknar det

• Frökenolson
    Sapato skrev 2011-12-22 21:46:33 följande:
    Ames: Känns råskönt

När jag fött ska jag ligga på mage HELA tiden.. Fy vad jag saknar det

åh ja, ligga på mage saknar jag med. Längtar tills dess att man kan ligga på mage, så fort brösten tåls att ligga på...
  • Velociped

Jag har precis legat länge och känt min bebis "andas". Snabbt och rytmiskt. Det var helt otroligt! Så verkligt allting blir... :)

• fabler

Ligga på mage saknar jag inte, däremot busa med sonen saknar jag. Jag har alltid sovit i fosterställning så att vara gravid gör de ingen skillnad för min del.

Nu ska jag ta och försöka sova lite, imorgon ska vi fira jul hos min pappa så jag lär behöva den energi jag kan för att orka umgås med ca 25pers imorgon. De e tur vi bara bli 7 sammanlagt på julafton. Jag har ont i halsen och täppt i näsan och sambon har med börjat bli sjuk så då är de skönt att julafton blir lugn. Själv har jag inte vågat säga till sambon att jag har ont i halsen och täppt i näsan skyller jag på graviditeten... han blir alltid sjuk när nån annan är sjuk så  jag tänkte om jag inget säger kanske han slipper men icke... de funka tydligen inte.

elias är världens sötaste!!!
  • chicopico

Förbereder för natten, kissat två gånger, tagit mina järntabletter + 1 novalucol, 1 Alvedon och ett glas proviva kanske man får sova lite inatt?!

• shadowstorm
    chicopico skrev 2011-12-22 22:53:49 följande:
    Förbereder för natten, kissat två gånger, tagit mina järntabletter + 1 novalucol, 1 Alvedon och ett glas proviva kanske man får sova lite inatt?!
    Min dos var 2 novalucol + 2 järntabletter + 2 alvedon. Vi hoppas på sömn i natt va ;)
  • shadowstorm
    shadowstorm skrev 2011-12-22 23:12:14 följande:
    Min dos var 2 novalucol + 2 järntabletter + 2 alvedon. Vi hoppas på sömn i natt va ;)
    och nässpray så man kan andas i natt :P
  • ccecy

Oj vad alla äter olika saker o behöver nässpray :/ är ju iofs inte avundsjuk, men att det kan vara så olika. ända ja tar är multitabs för gravida. dock var mitt HB senast 112, så får se om de går upp till nästa gång, vilket ja tror de gör, hade glömt lite tabletter nyligen så, nu ska ja försöka komma ihåg dom hela tiden.

• missable

vet inte vad det luktar... ska tidigt till bm imorn så jag hör med henne... tror det är vattniga flytningar typ vet inte riktigt vad det luktar... haha maken var inte sugen på att lukta när jag bad om en andra åsikt :-P

tror att jag haft min första sammandragning eller så är det för att hon ligger med ryggen och rumpan fram helt galet rookie känner jag mig som... haha

kan ni tänka er att det är jul snart om typ två dagar, galet! om en vecka så är vi i januari nästan ju! Vilken resa vi har gjort brudar och vilken slutspurt vi har kvar :-P

• LillaEko

Fick åka hem efter 19.00 kollen. Efter kvällsmaten tryckte jag i mig 2 Alvedon och gick och la mig. Ingen vidare sömn men fick iallafall slumra lite mellan värkarna i ca 1-1,5 tim.
    Nu har jag börjat klocka värkarna igen, ca 3/10 min, kommer med ca 2-4 min mellanrum. Men inget vatten har ännu gått och inget tryck neråt så kämpar på hemma så länge det går.