• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • mabuse

Vaknade klockan fem av en smärtsam värk. Började genast fantisera om att förlossningen startat Skrattande Men den gick över när jag varit och kissat. Dock var det som en ganska konstant kramp långt ner i livmodern tills jag somnade en timme senare - fast ändå inte fick sova eftersom det plötsligt inte gick att ligga på sidan som jag brukar för det trycker som sjutton ner mot ljumskarna och bak mot rumpan. Hur ska jag nu göra, ligga på rygg är ju outhärdligt!

Åh, vad jag önskar att det var förlossningen som satt igång, men jag googlade på tryck ned mot ljumskarna och det kan tydligen hålla på i veckor innan förlossningen :( Suck, vill vara en såndär som det bara huxflux sätter igång för...

Någon annan som haft kraftigt tryck nedåt ljumskarna? Är det bara att bebis fixerar sig?

Pusselbiten86 - fy vad jobbigt Rynkar på näsan styrkekram!

• shadowstorm
    Pusselbiten86 skrev 2011-12-23 08:23:45 följande:
    Hela julen är förstörd!!
    Hatar att ja måste fira själv!
    O bebisens pappa vill inte ha kontakt!
    Så nu står ja med en flytt ENSAM med 3 små om 8 dagar plus en förlossning!

Ja är så fruktansvärt ledsen idag o tårarna bara rinner :(

Hur mycket ska jag orka?! :'(
    Men gu va hemskt :( Skulle ni inte flytta ihop till och med?
  • Haanky

yr... nån mer som brukar bli yr ? mitt hålleri sig i typ en timme eller nått.. nån me bra tips? har provat me huvudet ner å ligga på sidan å dricka vatten

• elinson
    mabuse skrev 2011-12-23 09:31:31 följande:
    Vaknade klockan fem av en smärtsam värk. Började genast fantisera om att förlossningen startat Skrattande Men den gick över när jag varit och kissat. Dock var det som en ganska konstant kramp långt ner i livmodern tills jag somnade en timme senare - fast ändå inte fick sova eftersom det plötsligt inte gick att ligga på sidan som jag brukar för det trycker som sjutton ner mot ljumskarna och bak mot rumpan. Hur ska jag nu göra, ligga på rygg är ju outhärdligt!

Åh, vad jag önskar att det var förlossningen som satt igång, men jag googlade på tryck ned mot ljumskarna och det kan tydligen hålla på i veckor innan förlossningen :( Suck, vill vara en såndär som det bara huxflux sätter igång för...

Någon annan som haft kraftigt tryck nedåt ljumskarna? Är det bara att bebis fixerar sig?

Pusselbiten86 - fy vad jobbigt Rynkar på näsan styrkekram!
    Jag har tryck nedmot ljumskarna men inga andra tecken på att något är på gång.. Det kan ju vara dålig blodcirkulation man känner av med, då bebis stoppar blodflödet till benen via ljumskarna. Men ja... önsketänkande att förlossningen startar rätt efter nyåret, ska skynda mig in i vecka 37 bara ;)
  • elinson
    Haanky skrev 2011-12-23 10:34:02 följande:
    yr... nån mer som brukar bli yr ? mitt hålleri sig i typ en timme eller nått.. nån me bra tips? har provat me huvudet ner å ligga på sidan å dricka vatten
    haha, ja har svimmat på jobbet vid två tillfällen. Det sker som regel när jag gått uppför en trapp eller ansträngt mig lite. Jag brukar dricka lite vatten, sätta mig ner och vila lite så försvinner det.
  • Moniqe1979

Har haft ett "tryckande bowling klot" som rullat runt i bäckenet/på ljumskarna sen flera veckor tillbaka en av anledningarna till att jag är sjukskriven det gör så förbetnat ONT

Pusselbiten nej fy vad jobbigt hoppas du ialalfall har någon vän släkting eller liknande om kan hjäkpa dig med flyttandet iallafall...

• MissT

Har nyss kommit hem från TUL och allt såg bra ut
    Pyret växer som hon ska och är enligt barnmorskan alldeles normalstor. Hon väger nu ca 3kg och eftersom jag ska bli igångsatt, antagligen om ca 1,5 v, så känns det som det blir en lagomt stor bebis att föda fram

• Wicky81

Jag är inte den som ringer sjukvården i första taget men i går fick maken ringa FL....

Jag fick ganska så plötsligt (det kom bara över mig) ont i vänster sida som vandra fram lite i magen som mensvärk....Det var inte så att det kom och gick utan det höll i sig i ett riktigt grepp runt njurhöjd. Visste knappt ut eller in hur jag skulle stå, sitta eller ligga.....
    Ringde i allfall FL där vi konstaterade tillsammans att det var inga värkar men däremot misstänkte BM urinvägsinfektion....Jag hade tagit värktablett straxt innan vi ringde men det gav sig inte med smärtan förrän en halvtimme efter jag pratat med FL. Jag skulle återkomma om det inte släppte efter några timmar. Men Som sagt så släppte det och jag har sovit gott förutom en väldigt jobbig dröm :P

Så vi får se vad jag ska göra nu då...lär ju kolla upp om jag har UVI :/ Men det känns drygt såhär dagen före julafton samt att jag är 25 mil hemifrån hos mina svärföräldrar.
    Kan man ringa förlossningen igen tro och får komma upp dit och dom kollar lr vad tror ni? :S

• mabuse

Det blev en lätt magbesatt morgon det här Skrattande Tog en dusch och när jag tittade ner på magen fick jag en chock! Där det brukar vara en stor bula var det nu bara en sluttande liten backe, och när jag kände efter bebis rumpa låg den nästan tio centimeter längre ner än vanligt. Bebis måste alltså ha fixerat sig! Såklart. 

Ja, det är ju tyvärr inget tecken på stundande förlossning, men jag hoppas ändå att bebis inte kommer ligga fixerad i sju veckor utan i max fem, som det är kvar till BF.

Tackar och tar emot gör jag dock glatt - nu kommer ju julmaten förhoppningsvis få plats! Tomte 

• Haanky
    elinson skrev 2011-12-23 10:50:00 följande:
    haha, ja har svimmat på jobbet vid två tillfällen. Det sker som regel när jag gått uppför en trapp eller ansträngt mig lite. Jag brukar dricka lite vatten, sätta mig ner och vila lite så försvinner det.

fy!!! men har yrheten hållt i sig? min håller i sig länge tycker jag och kommer smygande på mig...