• bumbi 84

Januaribebis 2012

MaHo89 skrev 2011-07-24 21:46:13 följande:
    nja vännerna är väl kvar men en sambo till en nära släkting har blivit knäpp..
    Det blev hon förra gången vi var gravida också (det slutade i MA)
    Hon ger mig kommentarer konstant om hur ung jag är, senast igår när vi var på familjemiddag och sa att vi var tvugna att åka hem och mata hunden och att jag var lite trött, klockan var sju... Då kläcker hon "Ja du måste väl hem och sova, klockan är ju snart sju, barn ska ju sova då"
    Och förra gången sa hon att det var "som om ett barn väntade barn"
    Hon är 30 och jag är 22.. Misstänker svartsjuka, tror att de har svårt att bli gravida... Men vad fan, att skaffa barn har inte varit nån dans på rosor för oss direkt!

Är väldigt irriterad på henne just nu...
    låter absolut som svartsjuka och att det snarare är hon som är barnet av er!
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf Jan -12!
  • bumbi 84
    minjalin skrev 2011-07-25 08:30:08 följande:
    Någon mer som har tidiga sammandragningar? Har haft sammandragningar senaste dagarna, men kanske 2-3 om dan. Är i v 15+5 idag. När jag läser på nätet verkar det vara ganska normalt, speciellt om det är andra barnet och det inte var så längesen man fick första. Verkar mest som att man ska oroa sig om dom blir täta eller gör ont. Nån som vet nåt om det är nån fara eller inte? Min bm är på semester och är inte så sugen på att ringa allmäntelefonen. Fick en igår när jag låg i soffan och då kände jag konturen av bebisen. Den sparkade massa igår också. En riktig livlig krabat :)
    jag får sd så fort jag anstränger mig men har haft mkt med dom andra med. så länge dom inte kommer oftare och oftare eller ändraar karaktär ska det inte vara nån fara.
  • bumbi 84
    MaHo89 skrev 2011-07-25 20:10:14 följande:
    har alla fått lyssna på hjärtat vid inskrivningen? Det fick inte vi =(

vi fick inte heller lyssna då det var innan vecka tolv och helst vill dom inte lyssna förns efter rul.

Men har lyssnat hemma  
  • bumbi 84
    minneli skrev 2011-07-27 17:10:06 följande:

Nja,  strl 44 funkar nog på en hel del nyfödda tror jag även fast de inte är födda för tidigt, finns 44 på de flesta ställen jag kollat nu. På barnens hus hade de även 38 (!!!) men det måste ju  vara en prematurstorlek iaf. Herregud vad smått. Men när jag köpte till dottern så tyckte jag att allt startade på 50. 50 passade ju iof bra på henne men det hade nog varit otroligt sött med 44 på henne oxå...  Så en outfit med strl 44 blev det, om det är för litet så spelar det ju ingen roll.

Fick första 100% lönen idag sen jag gick upp i tid! Blir ju lite skillnad=) Egentligen borde man ju lägga undan pengarna till mammaledigheten... egentligen...  
    Mina har haft 56 från start. första barnet kunde ha 50 i en vecka.
  • bumbi 84

tillägger att det inte var några jätte bäbisar jag fått heller

första 3535 andra 3630 tredje 3750   Och alla var 52 cm.

• bumbi 84
    syntetica skrev 2011-07-27 17:23:06 följande:
    Usch idag har vart en jobbig dag,
    skulle ta mig upp till affären men hann knappt in i butiken innan
    det flimrade för ögonen och ljudet försvann. Trodde jag skulle svimma innan
    jag hittade mig en stol att sätta mig ner på,
    fick super proffsig och snäll hjälp från 2 icapersonal som fick i mig
    banan och en merdricka innan jag vågade ställa mig på benen.
    Jag kallsvettades som en djur och trode seriöst jag skulle dö..

Någon som vart med om liknande?  
    Fått det flera ggr dom andra grav men det ha varit för att jag spytt så mkt.
  • bumbi 84
    MaHo89 skrev 2011-07-27 21:07:11 följande:

jag tänker: Köper jag något som är för stort går det använda sen, köper jag för smått är det ju bortkastat =/

• bumbi 84
    Pebbles82 skrev 2011-07-27 23:07:09 följande:
    Äh, har hållt på och packat (och stressat lite) här ikväll som en tok och nu har jag sammandragningar till och från. Inte så att de gör ont, men de är obehagliga och jag vill inte att det börjar redan igen! 
    Dessutom känns det sisådär att sätta sig på ett flygplan imorgon bitti när man känner av det så här kraftigt. Nojig - ja?!
    Fler som redan har sammandragningar? Är i v 15 (14+4)

jag har det så fort jag anstränger mig. och massor på kvällarna. Vecka 15+2
  • bumbi 84
    lillbumbin skrev 2011-07-28 20:59:24 följande:

Här är våran lilla bebis,allt var som det skulle och fick bfdatumet 28/12..En liten busig kille är det vad vi väntar! och jag som bara  trodde jag skulle kunna få flickor!=) men där ser man,handlat lite kläder idag väldigt fina killkläder!=) och en snutte!=)
    Grattis till den lilla killen!
  • bumbi 84

16 dagar kvar till Rul nedräkning pågår

Svar på tråden Januaribebis 2012