• bumbi 84

Januaribebis 2012

bebismys2011 skrev 2011-08-06 23:06:44 följande:
    Försökt känna livmodern, jätte svårt :(

försök känna på morgonen innan du kissar då är det lättare.
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf Jan -12!
  • bumbi 84
    Jämthund skrev 2011-08-07 16:47:53 följande:
    Jag känner min livmoder precis i höjd med naveln 15+2. Gjorde ett ultaljud i vecka 8+3 och då sa hon att jag hade en väldig stor livmoder. Dock var det inget konstigt med det. Bebisen skulle ju växa i den snart sa hon. Dessutom var den hjärtfotmad vilket hon aldrig hade sett innan.

min kusins tjej har det och båda hennes har legat i säte på grund av det.
  • bumbi 84
    roxylady skrev 2011-08-07 21:45:51 följande:
    Ja då förstår jag! Gud vad roligt med 4 barn!! Hur många av varje har du nu? :)
    jag har tre töser
  • bumbi 84

Minneli:fy vad jobbigt allas vår mardröm! jag hoppas verkligen att allt står rätt till iaf och att eran lill* klarar sig mot alla odds!!!

• bumbi 84

jag har haft fårskinns fäll i botten. bor man riktigt kallt kan man skära till ett liggunderlag och isolera med i botten lätt att glömma av att det kyler underifrån med.

sen haft täcke eller filt på beronde på temp sen "locket".

Ja och overall efter temp med. fleace eller en tjockare.   

Minneli: håller tummarna för att ni fått/får ett bättre besked idag!

Varit hos läkaren idag och blev sjukskriven 100% graviditeten ut.      

• bumbi 84
    Moniqe1979 skrev 2011-08-09 17:45:15 följande:
    Bumbi var det pga sammandragningar du blev sjukskriven?
    Nej foglossning. men har väldigt mkt sd med.
  • bumbi 84
    minjalin skrev 2011-08-09 18:09:08 följande:
    Hur ont har du av din foglossning? Funderar på hur mycket man måste ha för att fk sak godkänna sjukskrivning för foglossning. Måste det vara så att man inte tar sig upp ur sängen eller räcker det med att man får näst intill outhärdligt ont av att stå upp hela dagar?
    den är så illa att jag går på kryckor. och inte kan lyfta benen om jag bär på nått.

Fk har godkänt min sjukskrivning dom andra grav har haft samma problem då. på deras sida står det att dom inte vill godkänna 100% om man inte går på kryckor eller sitter i rullstol men sen finns det dom som fått det ändå.    
  • bumbi 84
    minneli skrev 2011-08-09 18:25:20 följande:

Hej allihopa och tack för erat stöd!

Nu är vi hemma och det gick som förväntat. Bäbisen har inga njurar och därför bildas inget fostervatten och utan fostervatten utvecklas lungorna dåligt. Läkaren kunde endast hitta binjurarna. Men det ver verkligen en bra läkare och tydligen en riktigt bra sådan också när jag läste om honom. Iaf så var han riktigt peppande i eländet.
    I sverige är det bara möten på fredagar som godkänner aborter, så jag måste vänta tills dess. I norge har de sådana möten hela tiden så att man ska slippa vänta.
     Det blir ganska långa timmar att vänta... 
    Det jag är mest rädd för är att jag måste föda ut barnet. Riktig mardröm.  Men så fort jag känner mig okej så tänker vi pröva igen och denna gång KRÄVER jag ultraljud så tidigt som bara möjligt. Och nu har det ju verkligen ingen anledning att neka mig det.      

Beklagar verkligen det hemska ni måste gå igenom.! Kram
  • bumbi 84
    Niins skrev 2011-08-09 19:50:32 följande:
    Hemma från andra ultraljudet! Allt var bra med båda barnen! Läkaren trodde fortfarande på enäggs. Det är 2 livliga krabater som inte ville visa upp sina kön!
    Nästa UL blir 29 aug!

Härligt att allt såg bra ut. har ni hunnit smälta det hela än?
  • bumbi 84
    Niins skrev 2011-08-09 20:01:04 följande:
    Ja nu har vi börjat smälta!! Läkaren idag var jätte bra och förklarade noga vad som var vad! Villket känndes jätte bra då förra läkaren knappt öppnade munnen!

Vad skönt!
Svar på tråden Januaribebis 2012