• bumbi 84

Januaribebis 2012

Niins skrev 2011-08-18 11:47:18 följande:
    Tyvärr hände det som inte får hända i lördags 13/8, vattnet gick i v 19+4. 15/8 föddes våra tvillingar. En flicka och en pojke.
    Finns inga svar på vad som kan ha gjort att jag öppnade mig och att vattnet gick, troligtvis nån infektion. 
    Hoppas kunna få svar när vi ska på återbesök. 
    Allt känns hopplöst och mörkt. Kommer man någonsin komma tillbaka?!?

Beklagar verkligen eran förlust! finner inga ord för att beskriva hur hemskt synd jag tycker om er. hoppas ni kan finna tröst i varandra och att ni har bra stöd runt om er.

Kramar
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • bumbi 84

Grattis till alla lyckade rul!!!

låter bra att ni får massa töser då måste ju min chans att få en pojk öka

här sparkas det över allt    

• bumbi 84
    APEW skrev 2011-08-20 16:08:29 följande:

Hej alla, och grattis till alla lyckade RUL.

Jag har en fråga.

Sedan en vecka tio dagar har jag börjat få sammandragningar. I början var det kanske 1-5 om dagen. sedan 5-10 om dagen. Nu igår jobbade jag långpass 8-19 och gick i stort sett hela dagen. Fick jättemånga sammandragningar under dagen, och däremellan var livmodern inte avslappnad utan kraftigt spänd konstant. Bara när jag satt ner, eller låg ner kunde den slappna av. Samma var det idag.

Detta är min första graviditet, och jag undrar om någon varit med om liknande, eller har några råd. Jag börjar känna mig orolig även om min barnmorska sagt att jag inte behöver oroa mig. Träffade henne i onsdags, och då var det ju inte lika ofta.

tycker du ska ringa henne och tala om att dom ökat.
  • bumbi 84

igår köpte vi dom första kläderna som liten ska direkt efter förlossningen

• bumbi 84
    APEW skrev 2011-08-20 20:46:56 följande:

Ska på RUL på måndag, och ber dem kolla lite extra att allt är ok.

Jag tycker oron över att något är fel, och alla knäppa krämpor man får, förtar lyckan över att vara gravid.
    Jag trivs inte alls, och önskar att jag kunde trycka på en knapp för att komma till Januari och slippa en lång graviditet.
    Hade gärna bett storken komma.
    Är det bara jag som känner så?

Jag tror nästan alla har perioder när dom känner så! jag gjorde det senast idag då jag hade så ont av foglossningen att jag inte kom ur sängen och bara spydde när jag ätit nått. men nu när man sitter här och liten tumlar runt där inne så känns allt så härligt igen!
  • bumbi 84
    enlitenfröken skrev 2011-08-22 19:07:55 följande:
    Hej! Jag vet att ni har surrat på länge nu, men är det för sent att hoppa in här?
    Vår lilla knodd är beräknad att komma 12 Januari. Först trodde vi på den 3:e med efter RUL så blev vi flyttade nio dagar..(åt rätt håll ;))
    Välkommen jag är med beräknad till 12 januari
  • bumbi 84
    Someday skrev 2011-08-22 21:27:43 följande:
    Är det någon som har egen erfarenhet eller känner någon som har en Emmaljunga Mondial Leatherette?
    Skulle vara tacksam för lite återkoppling om klädseln och hållbarheten?
    kompisen har en i svart. som hon är helnöjd med.
  • bumbi 84
    Pebbles82 skrev 2011-08-22 20:52:34 följande:
    Vi verkar ändå vara många kvar som har sena RUL! På torsdag är det vår tur, kl 15 är det vår tur. Hur sjutton ska jag bete mig hela dagen på jobbet innan dess tror ni?! Jag lär ju vara ett VRAK! :D

Förresten är jag nu dyngförkyld! :( Hade faktiskt glömt bort hur ont man kan få i kroppen av lite feber.... :D

Grattis till lyckade UL idag!  
    Beror nog lite på att vi har ett spann på en hel månad här i tråden med.
  • bumbi 84
    ccecy skrev 2011-08-23 17:21:09 följande:

Hade sista mensen 21april eller om de va 22. Var på fyllan, och föll för en kille ja 23april, bara ett onenight stand. har blivit lite så emellan åt då jag inte haft ett för hållande. sen träffa jag han jag trodde ja va säker på att va barnets far tills idag på RUL, o de va runt samma tid. Men enligt rull skulle ja blivit gravid runt 27-28. men var med han jag trodde/tror är barnets far 30onde april, tror jag de va. Jag vet låter inte som ett normalt beteende att ligga runt, vilket jag vanligt vis inte gör men visst det händer, och jo jag brukar skydda mig vanligt vis, men va helt enkelt för full. Hade räknat ut att jag skulle blivit gravid runt 6maj. Och i vilket fall som helst vet jag om att jag blir ensamstånede, de som sårar mig mest med dethär är att endera lurar ja han kille som jag tror att är barnets far, berättade även tidigare för honom att det fanns risken. Och grejen är alltid att jag varit emot abort, därför behöll jag, så vill inte behöva förklara eller försvara mig över såna frågor. Men är bara så förvirrad. Tänker dock inte lura någon av killarna utan har diskuterat med killen jag hade onenightstand med också.  Blev väligt rörigt det här nu.

hejsan! Jag vet exakt när jag hade äl och för mig skulle det vara omöjligt med ett bf innan 17 januari men ändå fick dom det till 12 januari på Rul. då jag förklarade det för henne sa hon att dom har en viss marginal som det kan diffa på vid mätningarna. så jag tror inte du behöver oroa dig!
  • bumbi 84
    enlitenfröken skrev 2011-08-23 17:33:45 följande:
    Tack! Oj va kul!! spännande och se om bebisarna tajmar varandra : ) 
    ja det vore lite kul Men jag tror jag kommer gå över minst en vecka
Svar på tråden Januaribebis 2012