Inlägg från: bebismys2011 |Visa alla inlägg
  • bebismys2011

Januaribebis 2012

När ska man/bör man officiellt berätta för "alla" om graviditeten ?

• bebismys2011

Jag blir smått förvirrad, enl graviditetskskendern är jag i v15+0 idag, men det står v 16??? Vilken vecka är man i?

• bebismys2011

Paet: alltid bra om chefen får veta först på arbetsplatsen, inte kul om det kommer fram ryktesvägen. Jag berättade just innan min chef gick på semester var då i v 12, annars hade jag kommit tillbaka i v17-18 med mage. Tyckte inte det kändes kul. Så skönt att ha berättat. Slippa gruva sig för att det ska komma fram innan man själv sagt det.

• bebismys2011

Har RUL om 22 dagar, tycker tiden går långsamt.

• bebismys2011

Niins: Gud vilken rolig överraskning :)

• bebismys2011

Vad då, ska man redan känna sparkar utanför, ja känner inte ens in ifrån ännu :(

• bebismys2011

Ni pratar om helt olika saker, järnvärde är inte detsamma som blodvärde, blodvärde hos kvinnor ska ligga mellan 120-155, järn 10-28. Blodbrist beror inte alltid på järnbrist men under graviditet är det vanligaste orsaken :)

• bebismys2011

Försökt känna livmodern, jätte svårt :(

• bebismys2011

Jag vaknade också i natt med buksmärta, började långt ner, nedanför naveln och intervall smärta typ blev värre och till slut visste jag inte vars jag hade ont. Magkatarr kanske? Hoppas jag, men visst är det normalt med smärta under graviditeten
    ??

• bebismys2011

Är det lilla skrutt jag känner tro? känns som bubblande kittling till vänster kring naveln??? Kännt enstaka gånger men nu ikväll känns det nästan hela tiden.

Svar på tråden Januaribebis 2012