Januaribebis 2012
Samma här, vår lilla prinsessa slutar nästan alltid sparka då pappa ska känna. Enl dem kompisar jag pratat med är detta vanligt, vet dock inte teorin bakom :)
Samma här, vår lilla prinsessa slutar nästan alltid sparka då pappa ska känna. Enl dem kompisar jag pratat med är detta vanligt, vet dock inte teorin bakom :)
91 dagar kvar, å som vi längtar!
Hej!
Har en fundering, v. 36+1 idag, hur ofta går ni hos BM för kontroll. Det är nämligen så att min BM ska vara ledig och har inte tid hos henne föränn om 4:a veckor. Å då samma vecka som BF. Känns ju otroligt långt bort. Har för mig att jag läst att man ska gå på kontroll ca varje vecka i slutet. Har sedan v. 25 typ gått varannan vecka.
Grattis LillaEko
Börjar blir lite less, vissa dagar (typ 3 dagar i veckan kanske) är jag så oerhört trött. Kliver upp, vaknar aldrig till liv riktigt. Lägger mig på soffan där jag sover å sover å sover.. Finns som inget stopp. Blir aldrig pigg heller. Känns som man har narkolepsi. Är detta verkligen normalt?!?!?!!? Jag blir tokig. Känns ju inte så bra att ligga/sitta hela tiden heller. Å mat, går knappt att tänka på i denna sjuklighet av trötthet.
Det är det som är så lustigt, har iofs inte kollat järnvärdet men hade ibörjan av graviditeten 110 i HB, har nu 140 i HB så det förklarar ju inte tröttheten :)
Man ska väl inte ha sex om vattnet gått?! Man ska ju inte ens bada då pga risken för infektion.
Hur kommer det sig att så många av er gjort TUL? Är det rutin i vissa landsting? Jag gjorde ett UL igår på förlossningen (inte ett TUL), ser dom ungefärligt där om bebisen är normal storlek utan att mäta? Det borde dom ju göra?! =)
Jag längtar så otroligt tills våran princessa kommer, hon får gärna komma nu! =D
Tjena Hej!
6 dagar kvar till BF, å jag längtar så otroligt oerhört mkt. Varit på förlossningen i helgen med ömmande smärta högt upp i magen, ingen vet vad det beror på, med ett bifynd var högt blodtryck 170/110. Ska på koll hos BM idag, om fortsatt förhögt ska SMV kontakas för vidare åtgärder, vad nu detta innebär??
Tänkt mkt på hur värkar "ska" kännas, någon som fått missfall tidigare? Är det samma typ av "värkar" ?
Hej
BF + 8 idag, börjar känna lite värkar, men vågar knappt tro/hoppas/känna efter, klockar mellan 3-5 min, genomsnitt 1 min långa/korta. Kände väl första vid 09-tiden. När ska man ringa förlossningen? Hur långa ska värkarna vara? Känns som dom börjar vara mer smärtsamma nu.. men som sagt vågar knappt tro att det är något på gång. Vågar inte ens ta hem sambon.