• mia1986

Januaribebis 2012

Nu är jag nyss hemkommen från ul allt såg jättefint ut . Bebis sov och sög på tummen bf 19/1

• mia1986

Jag mår jättedåligt och kräks om jag äter typ chips, popcorn eller pommes frittes. Det går dock bra med pizza och de är en av de få maträtter jag kan bli riktigt sugen på för tillfället, annars är jag helt  galen i royal gala äpplen. All annan mat eller ätbart måste jag tvinga i mig.  

• mia1986

Hej tjejer!

Skriver till er nu med tårar i ögonen och hoppas på att någon av er kanske har hört något om streptokocker grupp-g i underlivet vid graviditet.

Min läkare ringde nyss och meddelade att det var det jag hade, skall träffa en annan läkare imorgon för vidare utredning och se hur detta påverkat mig samt hur vi skall gå vidare med behandling. Är jätteorolig då jag inte kan hitta nån vettig info om detta på internet.

Vill bara få bli lite lugnare..

Är redan sjukskriven då jag har mycket och jobbiga sammandragningar. Är i v 23.  Är rädd att dessa sammandragningar har kommit pga streptokockerna samt att de påverkar barnet och graviditeten.

Känns som att det är alldeles för lång tid till imorgon då jag ska träffa läkaren hos min BM.

• mia1986

Krikiz: läkaren sa att det var grupp g och jag har ingen aning om vilken skillnad det är mellan grupp g och b. Läkaren jag träffar imorgon ska bla mäta min tapp och se om den blivit påverkad. Så blir det pencillin antar jag. Det jag är rätt för är att tappen och bebis blivit negativt påverkad av dessa bakterier. Hoppas det går bra för dig!

• mia1986

Tack västeråsmamman och doriah! Nu kommer jag förhoppningsvis kunna sova inatt. Kram

• mia1986

Nu är jag hemma igen. Är fortsatt sjukskriven i 1 månad till, ev längre pga hotande förtidsbörd. Ordinerad vila hemma och pencillinkur, sedan återkontroll. Ska skicka in ansökan om graviditetspenning imorgon. Känner mig lugnare nu iaf :)

• mia1986

harmonihalsa: Tack för tipset. Mina papper är redan ifyllda, så jag kommer att skicka in dem utifall. Det kan väl inte göra något om jag skickar in? De kan väl inte göra annat på FK än att säga att de inte beviljar den utan att de tycker att jag skall vara sjukskriven istället? Och då är det väl bara att prata med läkaren?

Får jag fråga vad du är sjukskriven för eftersom du blivit sjukskriven så långt redan?

Svar på tråden Januaribebis 2012