• mia1986

Januaribebis 2012

harmonihalsan: Oj, va bra att du blivit sjukskriven. Bebisen i magen är det absolut viktigaste som finns och den ska må bra. Förstår att du inte vågar jobba och ev riskera något.

Jag är sjukskriven pga hotande förtidsbörd som läkarna kallar det. Risken att jag skall föda bebisen för tidigt är väldigt stor. Jag har nu varit sjukskriven i 2 veckor och blivit sjukskriven i 4 veckor till, ev längre. Jag har smärtsamma sammandragningar som blir regelbundna ner till 10-15 minuter mellan när jag anstränger mig, stressar och lyfter tungt, vilket jag gör på jobbet. Nu när jag är hemma och vilar har jag fortfarande många jobbiga sammandragningar varje dag, dock ej regelbundna. Så det är bättre för mig och bebis att vara hemma och vila.

• mia1986

Jag har också spelat barnvisor och annan musik för magen, då blir det livat där inne.

• mia1986

De senaste 3 nätterna har varit helt underbara sömnmässigt. Hittat jättebra sovställning och bebis har verkat gilla den också inga toalettbesök under nätterna heller eller att ligga vaken och vrida sig för att hitta en ställning som inte gör ont i kroppen. Underbara nätter! Förra veckan köpte jag vårt babyskydd till bilen, brio inkl bas till kampanjepris 1590 kr, det är jag nöjd med barnvagnen vi beställt hr kommit nu. Är sugen på att hämta ut den idag får se om jag lyckas övertala maken, han tycker vi ska vänta några veckor till med att hämta den. Förra veckan hämtade maken ut vår nya bil, en volvo v70 diesel års modell 2012, den som de gör reklam om på tvn jättefin och rymlig baggageutrymmet är enormt! Många finesser i den, lär mig såsmåningom

• mia1986

Jag har en fråga om tul, är det något som bm automatiskt bokar in mig på eller är det något man måste be om? Vilka veckor brukar man göra tul runt? Eller bokar de bara in tul om sf måttet ligger under eller över normalt eller om man har tex diabetes eller havandeskapsförgiftning eller så? Min bm har inte sagt något om tul för mig.

• mia1986

Lilla eko: vi ska köpa en hokus pokus matstol, den är jättebra. Googla på den och kolla, finns i massa färger mina föräldrar hade en sån åt mig när jag var liten, var kanon och är lika bra idag, de har sparat den så den ska vi ha hemma hos mormor och morfar Min moster hade också en hokus pokus till mina kusiner.

• mia1986

Vår föräldrautbildning ligger också sent, 2 tillfällen 24/11 och 1/12. Men jag tror nog att bebis kommer att stanna inne tillräckligt länge för att vi skall hinna gå på båda :)

• mia1986

Jag tipsar er som har mycket, regelbundna eller jobbiga sammandragningar att ringa in till förlossningen och prata med dem. Det gjorde jag igår. De ville att jag skulle komma in så de fick ta prover och undersöka mig. Det visade att jag hade urinvägsinfektion som måste medicineras med antibiotika, urinvägsinfektion kan ge problem med jobbiga sammandragningar. Förutom de så hade min tapp börjat bli påverkad av detta så jag fick en bricanylspruta.

• mia1986
    Someday skrev 2011-11-16 18:26:50 följande:
    Det bästa är att ringa in och fråga! Beskriva hur de känns så att de kan avgöra i varje enskilt fall!
    Jag håller med Someday.

Mina sammandragningar gjorde ont, magen blev hård och de var regelbundna (var 15e minut). Mina sammandragningar började vid kl 16 och vid kl 20.45 hade de fortfarande inte gett med sig och de var regelbundna hela tiden, då ringde jag till förlossningen för att få rådgivning.
Svar på tråden Januaribebis 2012