zatori skrev 2011-10-11 17:54:15 följande:
Var hos bm idag. Tog upp det där med att jag känt av bebis lite mindre. Hon lyssnade på hjärtljuden och de lät bra och sen kände både hon och jag att bebis sparkade när hon höll på och lyssnade efter hjärtljuden. Det var ju skönt. Däremot har jag fortfarande knappt känt av den sen dess. Märkligt.
Mätte magen också för första gången. Måttet låg på 23. Hur har ni andra legat i vecka 26? (25+1 idag)
Sen skulle det tas blodtryck. Det var högt! 140/75. Bm trodde först att hon fått fel och mätte en gång till, men fick samma resultat. Jag tänkte att det kanske kunde bero lite på att jag varit småorlolig för bebis som varit så stillsam, men det trodde inte bm. Fick ta urinprov - ingen äggvita i urinet.
Sen ville hon att jag skulle ta lite prover och jag sa att jag skulle ta andra prover på torsdag och om jag kunde ta dessa samtidigt, men hon ville absolut att jag skulle ta dom IDAG, och sen fick jag en preliminär ny tid nästa vecka för uppföljning! Jag blev faktiskt lite nervös efter detta, för min bm är i vanliga fall väldigt lugn och nästan lite för laid back ibland. Men nu verkade hon vara på sin vakt riktigt ordentligt. Hon frågade om jag kände mig svullen och jag sa att händerna svullnat på mig. Hon sa att jag måste ringa direkt om jag får tung huvudvärk eller känner mig konstig. HON kändes orolig fast hon liksom inte sa det till mig. Vad säger ni, behöver jag bli orolig?
mitt mått låg på 26cm i vecka 24+3.
Jätte bra att hon har koll på dig ifall det är nått. antar att det är hf hon misstänker?!