• bumbi 84

Januaribebis 2012

roxylady skrev 2011-10-24 18:51:54 följande:
    Måste bara fråga någon som står utanför allt detta.. är rädd att jag överreagerar och är knäpp eller har översvällande hormoner?? Men vi ska byta lägenhet med min svärmor nu i helgen. Hon är glad för att hon kommer in i stan och slipper cykla, åka buss osv för att gå på stan. Vi kommer att bo bättre för bebis å så då det är egen ingång och bottenplan.. 

Vi har planerat massor i vilka som ska hjälpa till och frågat dem om de kunde det osv. Men det har inte hon gjort.. hon håller på att packa allt osv.. men hon har inte frågat någon om någon kan hjälpa henne med de tunga sakerna... Vi har dessutom bara ett släp att dela på.. Tänkte ha två så man kunde köra omlott.. men då fanns ingen på hennes sida som kunde hjälpa henne.. 
    Jag är ju gravid och kan inte göra det.

Jag tycker i alla fall att man kan fråga om min mamma, syskon, och systers pojkvän kan hjälpa henne också?? Hon har klen rygg och kan inte bära heller.. hon har inte ens frågat sin egen son. Antar att hon bara antagit att alla ska hjälpa henne? Det är så olikt henne.. hon är världens goaste annars.. så vill inte säga till sambon om detta för då blir han nog bara ledsen.. men som sagt.. överrearar jag?? I min värld frågar man iaf.. jag hjälper henne jättegärna.. men en fråga hade ju suttit fint :(
    Jag tycker absolut att hon ska fråga om hjälp. man kan ju inte bara anta att alla ska fixa det.
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • bumbi 84

I morgon blir det in för en koll på ANTE- mottagningen. Pga SD, tryck i huvudet, silver prickar, tryck neråt. och minskade foster rörelser. Bm försökte få  en reaktion idag när jag var hos henne på en koll. men lyckades inte.

Vecka 28+3

Bltr: 125/82
    hjlj: 146
    Sf:30
    Urin: 0/0   

• bumbi 84
    roxylady skrev 2011-10-24 19:29:13 följande:
    Vad är det för mottagning? Hoppas att du får svar på vad trycket i huvudet och allt kan bero på. Bebisen kanske precis som min har tagit det lite lugnt? Min gjorde det för några dagar sedan för att sedan komma tillbaka med sina karatesparkar igen. Skönt ändå att du får komma in imorgon och kolla upp allt! Hoppas att allt är bra!!

det är dom som har hand om allt innan bäbisen kommer ut. man gör ul och tillväxt ul m.m. där.
    Ja jag hoppas att det bara är så men det har minskat i en vecka nu. innan kan den ha tagit det lungt i en eller två dagar för att sen sätta igång igen men inte denna gången. 
  • bumbi 84
    Tärning6 skrev 2011-10-24 19:46:57 följande:
    Hej alla glada!!
    Ja i dag har jag haft möte ang en adhd utredning för mig så det va möte nr 2.. de va väll så där lagom skoj..

Men i morgon då ska jag göra nått kul :D
    Då ska vi på ett tillväxt UL så det ska bli så spännande att få se lill fisen där inne igen hihi ;) då kanske man till och med kan se vad det blir för nått om de blir en han eller hon..

Längtar tills i morrn

spännande med tul
  • bumbi 84
    Someday skrev 2011-10-25 09:32:12 följande:
    Oj, hoppas att det går bra idag! Många många kramar!!
    Tack! allt var bra med liten och beräknades väga 1500gram nu
  • bumbi 84
    Tärning6 skrev 2011-10-25 22:35:19 följande:
    min e beräknad den 18januari å beräknades att väga ca 1500g han me hihi

då skiljer det nog inte mkt när dm kommer ut
  • bumbi 84
    Tärning6 skrev 2011-10-25 22:47:23 följande:
    nope dem trodde att han skulle väga ca 5000g kanske mer så det blir ett till TUL i v37-38

Å fy då så mkt hoppas jag inte min kommer väga 4000 räcker gott
  • bumbi 84
    Fellis skrev 2011-10-27 11:01:12 följande:
    v.31 :)  dock lite nere idag.. Har en sådan fruktansvärd smärta på vänster sida i magen.. som att jag har håll som aldrig släpper.. har inte kunnat sova i natt, sambon har fått vända mig i sängen då det gjort för ont för mig att lyckas vända mig själv :( har svårt att gå och allmänt vara.. någon annan som vart med om detta, försökt ringa bm men hon ringer inte tillbaka... annars är allt bra, bara jag kunde få slippa denna smärta och få sova lite!
    Jag har så med i perioder. för min del är det ligamenten och beror nog på att jag haft mina så tätt och då blir dom på frestade. en mag gördel som ger bra stöd för magen gör att smärtan minskar.
  • bumbi 84

Elison: vilken sötnöt!

Västeråsmamman : härigt att du fått komma hem och att dom håller koll på dig! 

• bumbi 84
    Tärning6 skrev 2011-10-28 20:27:43 följande:
    Vad har ni fått för boxar??

Sj har jag fått den från apoteks gruppen
    och den i från baby proffsen de e samma från barnens hus..
    Sen skulle jag få en från vi föreldrar men den har jag inte fått utan bara massa gratis tidningar å rabbater så måste ringa dem

vi föräldrar är bara tidning + kuponger.
Svar på tråden Januaribebis 2012