Januaribebis 2012
Tyvärr lindrar den inte så mycket som jag hade velat men den är skön i allfall
Tens?
vecka 29+6 idag och exakt 10 veckor kvar till bf ![]()
Jag var på besök på MVC i fredags. Allt såg bra ut, alla prover var fina. Lite i underkant på symfysmåttet. Men det är redan bokat TUL i v 32 för min del på grund av mitt illamående och dåliga värden vad gäller HB och järn. Barnmorskan frågade hur jag mådde. Jag svarade att jag har haft sammandragningar nattetid, att jag vaknat av att de gjort ont men att de gått över relativt fort.
Det resulterade i ett besök på förlossningen för undersökning för att vara på säkra sidan.
Jag fick först ligga med CTG-kurva i 30 min. Lämna urinprov. Bli klämd av barnmorska och så vidare. Allt såg bra ut men de ville att läkare skulle göra gynundersökning. På grund av akut kejsarsnitt fick vi vänta på läkaren ett par timmar. Hon gjorde en grundlig undersökning och kom fram till att jag har en böjd tapp. Att den var sluten nedtill men att jag börjat öppna mig inifrån. Så jag blev kvar över natt och ordinerad sängläge hos dom. Fick ny CTG och undersökning. Tappen obetydligt förändrad över natt. Så jag fick åka hem. Ordinerad mer vila men att ändå leva lite som vanligt. Ska på nytt besök om ett par veckor. Har det ändrat sig blir jag inlagd och sjukskriven på grund av risk för prematur förlossning.
Det känns lite frustrerande måste jag säga. Men men....
Den som väntar på något gott =)
Det var mysigt att vara på BB och träffa de små nyfödda! Underbar personal och läkare. Känner mig trygg med att åka tillbaks dit när det väl är dags på riktigt.
Jag har inte skickat in moderskaps intyget än ![]()