• Stellan

Januaribebis 2012

SysterAnna skrev 2011-06-15 21:02:09 följande:
    Hej alla härinne igen!
    Är idag i v 7+2. Mår rätt bra ändå måste jag säga, illamåendet kommer och går men är värst på morgonen. Tröttheten är mer och mer utbredd. Har även en del värk i tjejmagen som kommer och går. Ikväll är dock det värsta att jag bara vill äta!!! All sorts mat verkar så underbar! Åt två jättelass spagetti och köttfärssås förut, går långsamt dock då jag blir mätt och illamående fort. Sen lite senare käkade jag en halv liter jordgubbar med mjölk och nu funderar jag på att fixa lite rån att knapra på... Så det verkar vara en hungrig buse jag har i mig
    Åhhh vad jag känner igen mig i ätandet. Kan lixom hitta på nått nytt att vara sugen på....hela tiden. Försöker hålla mig till frukt och yoghurt och inte choklad och plockgodis...... Känns ju tråkigt att behöva gå upp några kilon redan nu (då min lille bebis sägs väga 5 gram i vecka 10 ; ) 
  • Stellan

Sådärja. Nu har humöret ballat ur och idag kom första gråtattacken. Suck, det är fasen inte lätt att vara gravid. I morgon är det vul och jag är så nervös, hoppas att allt ser bra ut.....

• Stellan
    Dontbeshy skrev 2011-06-16 19:28:42 följande:
    Haha det här är första dagen som jag inte gråtit än... I tisdags så saknade jag barnen så mycket så låg väl och grät mig till söms och igår så vart jag dumpad så ja där finns ju förklaringen till den.

Men nu är man mest kall och tom inombords om man inte räknar min översvallande kärlek för mina barn och den lill* som växer i min magge..
    Ojoj, dumpad låter inte roligt alls. Hoppas du har stöd i vardagen, det behövs vid separationer!
  • Stellan

Idag har jag varit på UL och bebisen hade vuxit fint och hjärtat slog så ordentligt. Var så nervös innan, är så avslappnad och nöjd nu :)

Fick nytt BF, flyttades tillbaka till 9/1 och är alltså mitt i den 11e veckan redan. Skönt!!! 

• Stellan
    Alltochinget skrev 2011-06-18 08:44:07 följande:
    Har startat en ny tråd med denna fråga men det kanske finns nån här som kan hjälpa mig? Jag är KONSTANT HUNGRIG och vet inte vad jag ska ta mig till. Direkt när jag vaknar på morgonen krampar magen efter mat. Jag brukar äta en banan i sängen innan jag går upp men jag är hungrig ändå. Äter frukost och blir hungrig efter nån timme igen. Sådär fortsätter det hela dagen. Måste äta nåt hela tiden annars blir jag jättehungrig och får ont i magen. Känns som jag inte ätit på flera timmar! Kan tillägga att jag även mår illa och tvingar i mig olika saker som jag inte ens är sugen på bara för jag måste... Någon som känner igen sig eller har tips? Såhär kan jag inte hålla på, jag kommer ju gå upp 40 kilo!
    Känner igen mig helt och hållet. Hos mig har den värsta "panikhungern" lagt sig, men när det var som värst så tillät jag mig att äta när kroppen sa till. Blev mycket yoghurt och musli här, försökt tänka som så att kroppen behövde mer energi under den perioden, det kommer säkert lugna sig för dig också : ) 
  • Stellan
    Missoctober88 skrev 2011-06-19 15:03:41 följande:
    Fick göra Vul på akuten och bebisen dog i vecka 8. Den hade inget hjärta. Gynläkaren sa att bebisen satt fast och att jag skulle göra medicinsk abort på måndag, så jag fick en livmodersavslappnade tablett eller ja det var det som det skulle vara men istället var det abort piller som man inte får ta hemma utan ska ligga på sjukhus när man tagit. Det har varit en hemsk natt/dag och nu finns ingen bebis kvar alls :( 

Baklagar verkligen, ta hand om varandra och tillåt er att sörja den lille : ( 
  • Stellan
    RaraS skrev 2011-06-21 15:05:50 följande:
    Haha, vår vovve vet också! Han är så himla lugn och kelig med mig nu för tiden! Så jag är säker på att han vet, men funderat på hur, om det är något med doften eller om han möjligtvis hör hjärtljuden eller nåt...det är facinerande med hundar!
    Nämen, vad intressant att flera har keliga hundar. Våran donna på ett år brukar vilja vara ifred när hon sover eller ligger och tar det lugn, helst ingen kroppskontakt just då. NU DÄREMOT är mitt knä det bästa stället att ta en tupplur. Tackar inte nej till extra gos med henne, och har funderat på om hon känner av lille bebisen på nått underligt sätt......
  • Stellan
    SysterAnna skrev 2011-06-21 16:53:24 följande:
    Har börjat fundera på om vår katt märker något. Han ska vara nära mig hela tiden så fort jag är hemma osv. Dock har jag jobbat mycket senaste och han har en tendens att bli mammigare då, men inte så här mycket som det är nu.
    ....och katter anses väll vara lite smartare än hundar så det är nog inte helt omöjligt att den plockat upp nån gravidsignal med nått finurligt sinne :) Härligt med gos iaf!!! 
  • Stellan
    elingabriella skrev 2011-06-21 19:14:33 följande:
    Hihi, så roligt och mysigt Hjärta Det ska bli så skoj att se vad mina småkillar kommer tycka om den lill* när h*n väl är ute!
    Ja det ska verkligen bli intressant att se hur hon reagerar på bebisen. Vi har en staffe, dom som kallas för "nanny dogs", och hittils visar hon klara tendenser att bli överlycklig när hon träffar kids :) 
  • Stellan
    roxylady skrev 2011-06-22 09:22:00 följande:
    Är det bara jag som snurrar runt på natten och sover så sjukt oroligt??
    Sover jättedåligt. Dels så måste jag upp och kissa en gång och så drömmer jag otroligt jobbiga mardrömmar. Vaknar och skriker så sambon vaknar. Har ALDRIG sovit och drömt så. Hormoner kanske?
  • Stellan
    RaraS skrev 2011-06-22 10:20:04 följande:

Idag har jag varit på VUL, är i vecka 10+3 och bebisen var 40 mm (normalt enligt henne) och hjärtat slog så fint!

Fick en bild också så jag kunde mms:a till min man som jobbar utomlands i 8 veckor till! Jätteskönt att få se, det har ju huggit så mycket i magen så jag har varit orolig, hon trodde det nog var tarmarna eller möjligtvis foglossning, men inget att oroa sig för! Skönt, nu kanske man kan njuta lite mer!

Jag hade bokat ultraljud privat och det kostade 270 kr. Det var ju inte alls så farligt som jag först trodde!

Synd Liiv, att du bor så långt bort utan någon privat mottagning....lider med dig! Hoppas verkligen allt går bra!

Härligt för dig : ) Och roligt med en bild att visa din man. Vi fick ingen bild, men min syster som var med på mitt ul i fredags kom på att hon kunde filma skärmen, så nu har jag en liten film där man ser lille bebisen sprattla. (Måste jag tillägga att jag tittar på den ett antal gånger om dagen : ) 
  • Stellan

Hjälp! Köpte en ost och skinksmörgås på 7eleven. När jag ätit halva upptäckte jag vitt ludd (mögel!)

• Stellan

....postade för snabbt.

Undrar alltså hur farligt det är om jag fått i mig mögel eller annan bakterie på smörgåsen! Bör jag oroa mig för listeria eller toxoplasma???

• Stellan

....postade för snabbt.

Undrar alltså hur farligt det är om jag fått i mig mögel eller annan bakterie på smörgåsen! Bör jag oroa mig för listeria eller toxoplasma???

• Stellan

Sjukt äckligt!!! Det var första känslan. Sen kom ångesten över att ha ätit dålig/möglig skinka som kan skada mitt barn : (

• Stellan
    bumbi 84 skrev 2011-07-02 17:31:12 följande:
    Men fy vad vidrigt hoppas att du klagade!
    Nej, blev så äcklad att jag slängde bort allt innan jag kom mig för att klaga. Bläää.

Men seriöst, bör jag vara orolig? 
  • Stellan
    bumbi 84 skrev 2011-07-02 19:29:19 följande:
    nej jag tror inte det är nån fara men håll koll på så du inte blir dålig.
    Tack. Har läst lite på nätet och tänker som så att om jag blir dålig under närmsta dagarna så kontaktar jag sjukvården. Tills dess måste jag nog släppa tanken på detta, får gå ner i kvarterets godisbutik och botanisera i väntan på bättre tider  ; ) 
  • Stellan

Funderar på att köpa ett angelsound på teknikmagasinet! Vad tycker ni som har ett? Onödigt eller bra investering ??

• Stellan

Tack för svaren! Köpte mig en angelsound doppler och hittade lille bebisens hjärta efter några minuter! Vilken känsla!!!

Svar på tråden Januaribebis 2012